اعلام برنامه‌های گرامیداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در اصفهان
کد خبر: 4209720
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸

اعلام برنامه‌های گرامیداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در اصفهان

رئیس حوزه هنری اصفهان ضمن تشریح برنامه‌های «هفته هنر انقلاب اسلامی» گفت: این مناسبت همزمان با سراسر کشور، از ۲۰ تا ۲۷ فروردین‌ماه جاری در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.

هفته هنر انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، همزمان با فرارسیدن ۲۰ فروردین‌ماه، سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی، جزئیات برنامه‌های گرامیداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در اصفهان اعلام شد.

احمد نوری، رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: در این هفته ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سیدمرتضی آوینی، با مجموعه‌ای از برنامه‌های هنری در خدمت هنرمندان و اهالی هنر اصفهان هستیم.

وی افزود: بزرگداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در اصفهان با برنامه‌هایی مانند تولید نماهنگ ویژه این ایام، برگزاری نمایشگاه نقاشی «ریشه‌ها» با آثاری از استاد شعرباف، اجرای 7 نمایش خیابانی از سوی گروه‌های نمایشی استان اصفهان، دورهمی هنرمندان رشته‌های تجسمی، هنرهای تصویری، هنرهای نمایشی، ادبیات و پایداری و تولید محتواهای گرافیکی انجام خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به اینکه نخستین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی در تقویم رسمی کشور به نام «روز هنر انقلاب اسلامی» ثبت شده است، گفت: حوزه هنری از امروز به مدت ۷ روز میزبان تئاترهای خیابانی با موضوع «هنر انقلاب و اصفهان» در فضای باز خانه هنرمندان خواهد بود.

وی ادامه داد: در این هفته، آیین گشایش نمایشگاه «ریشه‌ها» که شامل ۱۲۰ تابلو از آثار آبرنگ و آب مرکب استاد مصطفی شعرباف است، در مجموعه نگارخانه‌های سعدی (بوستان، گلستان، تماشا و نقطه) در این هفته برگزار می‌شود.

نوری تصریح کرد: همچنین به همین مناسبت با دعوت بیش از ۷۰۰ هنرمند پیشکسوت و جوان از رشته‌های تجسمی، هنرهای تصویری، هنرهای نمایشی، ادبیات و ادبیات پایداری، چهار برنامه دورهمی ویژه هنرمندان به میزبانی حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود. در این دورهمی‌ها علاوه بر تبادل نظر و همفکری، هنرمندان به ارائه آثار خود نیز می پردازند. برای مثال در رشته ادبیات شاعران به شعرخوانی با موضوع آزاد و... با محوریت انجمن‌های ادبی شهرستان‌های استان خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha