به گزارش خبرنگار ایکنا، حجتالاسلام والمسلمین مجید خالقپور، قائممقام رئیس جامعه المصطفی العالمیه امروز هفتم تیرماه در مراسم گرامیداشت عید غدیر و دهه ولایت که در نمازخانه ساختمان ستادی المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: عید غدیر، عید اعتقادی و سیاسی امت اسلام است که به فرمان الهی در روز غدیر، رهبریت جهان بشریت بعد از رسالت انبیا مشخص شد.
وی در ادامه با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری کشورمان، افزود: امیدواریم مردم با الگوگیری از سیره شهید آیتالله رئیسی که نصاب بالایی از تراز رئیسجمهور اخلاقمدار انقلابی را به نمایش گذارد، رئیسجمهور بعدی را انتخاب کنند.
قائممقام رئیس جامعه المصطفی با اشاره به فرازهایی از آیات الهی، به معنای بلند آیات نخستین سوره مائده اشاره و آن را از آیات الهی توصیف کرد و گفت: این آیه شریفه از سیاسیترین آیات الهی است که ضمن تبیین ابعاد اعتقادی، بر اهمیت تعیین زعامت بعد از نبوت تصریح میکند.
استاد جامعه المصطفی با بیان این که خداوند متعال در این آیات چند اصل را بهعنوان اصول سیاسی در اسلام تعیین نموده است، اظهار کرد: این که خداوند متعال میفرماید قوم کافرین را هدایت نمیکند، یعنی به دنبال کسب رضایت کفار نباش و خندههای آنان تو را فریب ندهد.
وی به تفاوت مغضوب و ضالین بودن کافران اشاره کرد و گفت: کفاری که سردمداران طاغوت را بر عهده داشته در عین شناخت حق، رویه حقستیزی را در پیش میگیرند، کافران مغضوب هستند؛ مراد آیات الهی در برخوردهای شدید با کفار همان مغضوبین هستند، همانهایی که حقانیت الهی را شناختهاند، ولی برای مطامع دنیایی منکر آن هستند.
خالقپور با بیان این که در نگاه آموزههای قرآنی کافر واقعی کسی است که حق را میپوشاند، نه این که حق بر او پوشیده باشد، خاطرنشان کرد: کافران هیچگاه دنبال هدایت نبوده و همواره به دنبال گمراهی جامعه اسلامی هستند؛ لذا نباید لبخند سردمداران کفر امیدی برای ارتباط باشد.
وی به سختیهای ورود به حوزه سیاست اشاره کرد و با تأکید بر این که با اعطای زعامت الهی و ورود ولی به فعالیتهای دنیا، قطعاً تعارض دنیاپرستان را در پی خواهد داشت، اذعان کرد: تمام دنیاپرستان در مقابل دینداری علی ایستادند و در برابر آن قد علم کردند. جامعه اسلامی باید بداند تا زمانی که دنیاپرستان و حقستیزان هستند، در برابر آنانی که پیام و ندای حاکمیت دین دارند مقابله خواهند کرد؛ چرا که ماهیت ورود دینی و زعامت علی بن ابیطالب بر محوریت خدا و ماهیت ورود حقستیزان بر محوریت دنیاست که در مسیر، با هم تعارض و تخاصم دارند.
قائممقام رئیس جامعه المصطفی با تأکید بر این که کسانی که از دایره ایمان خارج شوند، به خصومت با ولی خدا روی خواهند آورد، خاطرنشان کرد: این که گفته میشود روحانیت نباید در وادی سیاست و حکمرانی وارد شود و برای آن توجیهاتی بیان میکنند، در تضاد با آیات شریفه است که پیامبر(ص) را مکلف به ورود به حوزه حکومت و سیاست کرد، بر اهمیت تعیین زعیم امت و بشریت بهصورت زنجیره تصریح دارد.
خالقپور به تفاوت حوزههای شناختی و معارفی دین با حوزه اخلاق و نیز حوزه بایدها، نبایدها و برنامههای زندگی دین اشاره کرد وگفت: سیاست همان تدبیر جامعه است و دین تمام هویت باید و نباید آن مبتنی بر ماهیت سیاست تعریف میشود و اخلاق آن نیز با حوزه سیاست گرهخورده است، تا انسان طراز اسلامی برای نقشآفرینی در جامعه تربیت شود.
وی با اشاره به این که رهبانیت در دین مطرود است، بیان کرد: کسی که با روحیه غارنشینی در درون شهر منزوی زندگی کرده، ارتباط خود را با جامعه ترک و فقط به ذکر، دعا، گریه و ناله بگذارد از نگاه دین مطرود است؛ دیندار کسی است که در دل جامعه و با جامعه و بدون آن که غرق شود، در جامعه باشد. یعنی متعصب و منفعل در برابر جامعه نباشد و با معرفت و اخلاق خدایی زندگی کرده، در متن جامعه فعال و پویا عمل کند.
قائممقام رئیس جامعه المصطفی با تأکید بر این که دین بدون سیاست نمیتواند ابزارهای جامعهپذیری خود را در متن جامعه پیاده کند، اظهار داشت: بیان ما انزل در آیات شریفه که به خود پیامبر سپرده شده، نشاندهنده اهمیت اطاعت از رهبری جامعه است.
وی تصریح کرد: سعادت جامعه بشری در اطاعت از رهبری است و در الگوی اسلام در حوزه سیاست و تدبیر جامعه، امام و زعیم در رأس آن قرار میگیرد؛ ولی جامعه اسلامی متعهد و متخلق به آموزههای الهی بوده، مطابق دستورات خدا عمل میکند.
انتهای پیام