به گزارش ایکنا به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۹۱۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، عصر سهشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه به ریاست مسعود پزشکیان، رئیسجمهور و حضور حجتالاسلام غلامحسین محسنی اژهای، رئیس قوه قضائیه و دیگر اعضای این شورا در ساختمان شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه امروز با محوریت بررسی مسائل راهبردی آموزش و پرورش و هوش مصنوعی برگزار شد، گفت: در این جلسه موضوعات مهم و کلیدی حوزه آموزش و پرورش مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی این نشست، بررسی و پیگیری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که بر لزوم تسریع در روند تصویب نهایی این سند، که با تلاش وزارت آموزش و پرورش اصلاح و تکمیل شده، تأکید شد. این سند به عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور، نیازمند هماهنگی و همافزایی میان نهادهای تصمیمساز است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در ادامه، موضوعات مرتبط با سند هوش مصنوعی که پیشتر در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. مقرر شد در صورتی که دولت پیشنهاد یا نظری در این باره دارد، در جلسات آینده شورا مطرح شود تا اصلاحات لازم با هماهنگی کامل انجام شود.
استاد خسروپناه ادامه داد: همچنین، فعالیتهای توسعهای وزارت آموزش و پرورش که با هدایت مستقیم رئیس جمهوری دنبال میشود، از دیگر موضوعات مطرحشده در جلسه بود. این اقدامات شامل توسعه زیرساختها، ساخت مدارس با مشارکت خیرین و مردم و راهاندازی پویشهای مردمی در این زمینه است که گام مهمی در جهت تحقق عدالت آموزشی محسوب میشود.
وی اضافه کرد: در بخش دیگری از نشست، به توسعه نرمافزاری و ارتقا کیفیت آموزشی در مدارس پرداخته شد. وزیر آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه کرد. اعضای شورا نیز دیدگاههای خود را در این زمینه بیان کردند. یکی از محورهای مهم، شناسایی معلمان الگو از پایه اول تا دوازدهم و بهرهگیری از تجربیات آنها برای ارتقای سطح کیفی سایر مدارس بود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: در پایان جلسه، موضوع حکمرانی آموزش و پرورش با رویکرد آیندهنگرانه و توجه به تحولات فناورانه نظیر هوش مصنوعی مورد تأکید قرار گرفت، چراکه شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را از محورهای راهبردی خود در دوره جدید میداند و بر ضرورت تدوین الگوهای بومی حکمرانی آموزشی در این زمینه تأکید دارد.
انتهای پیام