
به گزارش ایکنا،
فریبا علاسوند، استاد حوزه علمیه خواهران، 11 مردادماه در همایش
«میداندار ۲»، که با هدف ترسیم نقشه راه مبلغین در پیادهروی اربعین حسینی برگزار شد، با بیان اینکه همه ما وامدار خانوادههای شهدا در تمام سالهای امنیت بودهایم، گفت: قرآن کریم از دو سیاست کلان یهودی در طول تاریخ که جزء ماهیت یهودیت است، پرده برداشته است، البته این مسئله شامل پیروان موسای کلیم نمیشود ولی به هر حال میفرماید اینها این دو سیاست را در طول تاریخ حفظ کردهاند.
وی افزود: اولین سیاست، تجمیع پول و ثروت و داراریی و نشستن و چادرزدن بر روی مجاری ثروت است، لذا خیلی از مسیحیتشناسان گفتهاند حضرت مسیح(ع) برای تعادل در موج پولپرستی و دنیاگرایی یهودیت، رهبانیت و سادهزیستی را انتخاب کرد؛ اگر تعالیم او زاهدانه و سمت آخرت است، به معنای نادیدهانگاری دنیا نیست بلکه او، ناچاراً برای رسیدن به تعادل به رویکرد دیگری تمایل یافته است.
علاسوند با بیان اینکه سیاست کلان دیگر این قوم، تحریف واقعیت و جعل حقیقت است، گفت: این امر برای ما الهامبخش است که سلطه بر رسانهها، خبرسازی، علمسازی، گزارهسازی و فیلمسازی جزء ذات سیاستهای آنان است و در تمام ادوار تاریخ این کار را انجام میدادهاند؛ در مقدمه وسائل الشیعه بحثی در مورد پدیده جعل بیان شده و آورده است در دوره خلیفه دوم کعب احبار را به مقر خلافت اسلامی آوردند و او در ذیل آیات قرآن و به نام تفسیر قرآن چنان جعل حدیث و تفسیر وارونه میکرد که ابوهریره که معروف به جعل صدها روایت در مورد پیامبر(ص) است، از این مسئله شگفت زده شد.
استاد حوزه خواهران با بیان اینکه اسرائیلیات و جعل حقیقت، یک جریان تاریخی یهودی است که تا امروز هم تداوم دارد، اضافه کرد: لذا میبینیم بعد از فجایع غزه وقتی عده قابل توجهی تصمیم گرفتند تا این رژیم را تحریم کنند، دیدند باید قید دوم سوم از نیازهای مصرفی خود از پوشاک و خوراک و ... را بزنند یعنی هم در جهت سختافزار و نیازهای روزمره، دنیا باید مسخر یهود باشد و هم در حوزه علم و خبر چنبره یهود مشهود است.
تحریف واقعیت؛ سیاست کلان صهیونیستی
علاسوند افزود: کسانی که با خدا میجنگند، الزاماً با توپ و تفنگ نمیجنگند، نه اینکه بعد نظامی مهم نیست ولی دشمن در عرصه خبرسازی، شایعهسازی و رسانه تمرکز زیادی کرده است؛ سینما یک ابزار عمدتاً سرگرمی است ولی از همان موقع ردپای جریان یهودی در این مسئله پیدا شد و اولین کسانی که این صنعت را خریدند، یهودیان بودند و تلاش کردند تا مفاهیم خود را در قالب هنر و صنعت منتقل کنند. در سایه این تحریف، اتفاقاتی افتاد که امام حسین(ع) در زمان خود مجبور شد تا خون ثاراللهی خود را فدای خدا کند.
استاد حوزه خواهران با بیان اینکه حرکت سیدالشهداء(ع) حرکت برای جنگیدن نبود لذا با جمعیت و ساز و برگ نرفتند و تشیع در تنگنای معارفی قرار گرفت، تصریح کرد: نهضت ایشان، یک نهضت معارفی بود لذا امام حسین(ع) در اوج گرسنکی و تشنگی سوار استر شدند و شروع به سخنرانی کردند زیرا در وهله اول باید مخاطبان معرفت را بگیرند و احیای امر دین را درک کنند لذا تاریخ بعد از این قیام، آتش روی مناره و معیار برای تمایز حقیقت و باطل شد و این منازعه تاریخی است.
وی افزود: در جنگ
12 روزه بخشی از مردم ما میگفتند بالاخره کار خود را کردید و اینقدر شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادید تا حمله کردند؛ این بخش جامعه ملتفت مسئله نبودند زیرا ما نگاه تمدنی به منازعه حق و باطل نداریم و جریان سیدالشهداء(ع) را بخشی از یک پازل تمدنی قرار نمیدهیم و جریان قابیل و هابیل و حسینی و یزیدی را به درستی تبیین نمیکنیم.
علاسوند با بیان اینکه حضرت آقا بحث خواص را مطرح کرده و فرمودند که بعد از شهادت امام حسین(ع)، خیلی از افراد به خونخواهی از ایشان وارد میدان شدند و به شهادت رسیدند ولی هیچکدام یار سیدالشهداء(ع) نشدند، اظهار کرد: کمک و یاری باید به موقع برسد؛ در زیارت اربعین و آل یاسین میخوانیم: و نصرتی معده لکم؛ جریان نیاز به نصرت آماده در لحظه دارد.
ایستادن در سمت درست تاریخ
وی افزود: یکی از مواردی که مدافعان جهانی غزه از آن دفاع میکنند، این است که ما در سمت درست تاریخ ایستادهایم و برای اینکه بتوانیم از حق دفاع کنیم، نیاز نیست مسلمان باشیم و کافی است انسان باشیم و در طرف درست تاریخ بایستیم؛ اینکه کسی بگوید اینقدر شعار دادید تا اسرائیل حمله کرد برای این است که سمت حق و باطل را تشخیص نداده است. بحث مهمی است که چه کسی با چه کسی دعوا دارد و اولین تیر را چه کسی انداخت؛ هابیل کار خودش را میکرد ولی قابیل مزاحم او شد و همین اگر امتداد یابد، به امروز میرسد.
علاسوند بیان کرد: امروز طرف حق، خیر میگوید و خیر جاری میکند و دعوت به نیکی، خدمترسانی، عبادت و... میکند که همه خیر محض است و هیچ گزاره اسلامی نداریم که ابتدائاً سخن از جنگ داشته باشد؛ البته بنده دنبال ترسیم اسلام رحمانی افراطی نیستم؛ عمله و اکله شیطان که یک دنیا فساد را میخواهند، در دستهبندی حق و باطل بر روی حق سوار شده و منازعه درمیگیرد.
استاد حوزه خواهران با بیان اینکه همه غزوه و سریههای پیامبر(ص) همه به خاطر مزاحمت جریان باطل علیه حق است، گفت: فلسطینیان زندگی خودشان را داشتند که صهیونیستها مزاحم آنان شدند؛ امام(ره) فرمودند اینها اشغالگر هستند و فقط هم هدفشان فلسطین نیست و باید بساط آن جمع شود و دنیا تازه فهمیده است که این اتفاق بزرگتر یا مقیاسی است که شعار آن را میدهد؛ تازه متوجه شده است که صهیونیست خواب پریشان را برای همه دنیا دیده است ولی امام این مسئله را زودتر فهمید و زودتر در سمت مقاومت قرار گرفت.
این پژوهشگر حوزه خواهران اضافه کرد: چیزی که اربعین و سیدالشهدا(ع) و این جریان معارفی را ممتاز میکند، همین مسئله نگاه تمدنی است وگرنه پرونده غزه خیلی زودتر از اینها باید پیچیده میشد؛ مردمی بی سلاح، بی دفاع، بی غذا و پرونده ایران هم در جریان تحریم باید بسته میشد ولی بسته نشد زیرا یک رمز دارد و رمزش را امام حسین(ع) بیان کرده و آن این است که این کاروان، به سه خصوصیت در حال حرکت است؛ اول حرکت کردن در مسیر حق و دوم آماده بذل خون بودن و سوم، مرگناهراس بودن. چنین افرادی نه اهل تهدید و نه تطمیع و نه ترس هستند.
وی با بیان اینکه شهید، به تعبیر قرآن، مرگ ندارد و به تعبیر آیتالله جوادی آملی، شهید زنده، وارد عالم دیگر میشود، ادامه داد: چیزی به نام زهوق و جدایی روح از بدن و رنج مردن ندارد لذا وقتی میگویند چه کسانی حاضرند رجعت کنند شهدا اولین نفرند زیرا میخواهند دوباره به دنیا بیایند و دوباره لذت شهادت را بچشند. تفاسیر امام(ره) در این باره عجیب است لذا وقتی کسی شهید شد، اتفاقاً زنده میشود.
علاسوند بیان کرد: قرآن میفرماید اینها دائماً در حال بشارتگیری هستند(يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ وَ أَنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ) و از کسانی که در مسیر هستند، تعامل دارند و کمک میدهند و خبر خوب میگیرند یعنی وقتی شهید شد در تعامل کامل با نهضت هستند.
وی در پایان تأکید کرد: همه کسانی که شهید شدند با درک و سرور متفاوت در زیر سایه حضرت سیدالشهدا و امیرمؤمنان(ع)، مادامی که ما در این مسیر حق هستیم، ما را مساعدت و راهبری میکنند.
انتهای پیام