رقبای «حامد علیزاده»؛ نمایندگان مالزی و انگلستان
کد خبر: 3600740
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
شاه‌میوه بیان کرد:

رقبای «حامد علیزاده»؛ نمایندگان مالزی و انگلستان

گروه مسابقات: غلامرضا شاه‌میوه، استاد راهنمای نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی به تحلیل تلاوت های سه روز گذشته مسابقات مالزی پرداخت و رقابت اصلی را میان نماینده ایران، مالزی و انگلستان پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به کوالالامپور، غلامرضا شاه‌میوه، استاد راهنمای نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با اشاره به اینکه در سه شب گذشته از مسابقات بین المللی مالزی، کشورهایی که تلاوت هایشان حرفی برای گفتن دارد، همچون کشورهای جنوب شرقی آسیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی و برونئی تلاوت های متوسط رو به خوبی انجام دادند گفت: البته با توجه به سابقه تلاوت در این کشورها، نشان می‌داد که باید توقعمان در تلاوت از این کشورها بالاتر باشد و من فکر می‌کنم سطح این نماینده‌ها در قیاس با سطح تلاوت نمایندگانی که در مسابقات ایران شرکت می‌کنند، 30 درصد تا 40 درصد افت کیفیت داشته و می‌توان گفت این قاریان، قاریان درجه دو یا درجه سه کشورهای خود بودند.

شاه‌میوه ادامه داد: در بین این قاریان که در این سه روز تلاوت کردند، قاری برونئی تقریبا از همه بهتر خواند، گرچه در بحث وقف و ابتدا و مسائل دیگر اشتباهات زیادی داشت. ضمن اینکه نفرات قبلی در برخی مسائل صوتی و ادایی همچون تکلف در اوج ها و کنترل تحریرها و تنظیمات پایانی(ارائه قفله زیبا) دیده می‌شد.

این داور بین المللی کشورمان در ادامه به تلاوت نماینده مصر اشاره کرد و گفت: در مورد کشور مصر هم بنده تعجب می‌کنم که چرا در این مسابقات بزرگ و باسابقه جهان اسلام، بسیار دست کم گرفتند و یک قاری نوجوان و مبتدی را به این مسابقات اعزام کردند که اصلا در حد و اندازه های مسابقات بین المللی نبود.

شاه‌میوه در انتها گفت: آنطور که از شنیده ها حاکی است، بیشترین رقابت بین نماینده ایران، مالزی و انگلستان است. قاری انگلیس، پدرش اهل پاکستان و مادرش اهل مراکش است. این قاری، بزرگ شده مصر است و 12 سال در مصر تحصیل کرده و تلاوت را در آنجا یاد گرفته و در محافل کشور انگلستان به تلاوت می‌پردازد.

غلامرضا شاه‌میوه در پایان تصریح کرد: باز هم این نماینده ها را در حد و اندازه های حامد علیزاده نمی‌بینم. امیدواریم که ان شاءالله علیزاده در روز اجرا از نظر روحی و جسمی آمادگی کامل را داشته باشد و با توکل بر خداوند، تلاوتی در خور نام ایران و شایسته ویترین تلاوت ایران ارائه دهد.

مطالب مرتبط
captcha