اخلاق‌مداری خبرنگار، لازمه رسيدن به تعالی جامعه است
کد خبر: 1271041
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
امام جمعه گراش

اخلاق‌مداری خبرنگار، لازمه رسيدن به تعالی جامعه است

اخلاق‌مداری بايد در ذات خبرنگاری باشد تا بتوان جامعه را به‌سوی اهداف تعالی اسلامی سوق داد و جامعه‌ اسلامی خود را مستحكم ساخت.


گروه اجتماعی: اخلاق‌مداری بايد در ذات خبرنگاری باشد تا بتوان جامعه را به‌سوی اهداف تعالی اسلامی سوق داد و جامعه‌ اسلامی خود را مستحكم ساخت.


حجت‌الاسلام و المسلمين سيد‌رضا حسينی، امام جمعه گراش در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، با اشاره به دليل نا‌مگذاری يك روز به نام خبرنگار، لزوم توجه به رسالت خبرنگاری را يادآور شد.


وی بر ضرورت توجه به اخلاق‌مداری در انعكاس اخبار تأكيد كرد و ا فزود: دقت در نقل اخبار مهم است به‌ويژه در جايی‌كه به آبروی افراد مرتبط است.


حجت‌الاسلام حسينی تأكيد كرد: اخلاق‌مداری بايد در ذات خبرنگاری باشد تا بتوان جامعه را به‌سوی اهداف تعالی اسلامی سوق داد و جامعه‌ اسلامی خود را مستحكم ساخت.


امام جمعه گراش، كار خبرنگاران را با كار پيامبران الهی مقايسه كرد و گفت: خبرنگاران نيز همانند پيامبران وظيفه‌ اطلاع‌رسانی به‌عهده دارند اما در درجات بسيار متفاوت است، اما وظيفه هر دو اطلاع‌رسانی صحيح و دقيق است كه بايد به آن توجه ويژه شود.


وی، با اشاره به شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی درسال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای كنسولگری ايران در مزار شريف گفت: وقوع چنين حادثه تلخی توجه به كار خبرنگاری را بيشتر می‌كند.


نقش خبرنگاران در مبارزه با تهاجم فرهنگی بی‌بديل است


حجت‌الاسلام حسينی به نقش خبرنگاران در مبارزه با تهاجم فرهنگی اشاره كرد و گفت: در نظام جمهوری اسلامی كه تمام اقشار مختلف بايد برای حفظ آن تلاش كنند، مسلماً نقش خبرنگاران در اين عرصه بسيار پررنگ‌تر است.


امام جمعه گراش ادامه داد: خبرنگاران با آگاه‌سازی اذهان عمومی می‌توانند نقش مهمی در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان ايفا كنند كه ضروری است اين قشر به وظايف خود آگاهی كافی داشته باشند.


يادآور می‌شود، در بخش ديگری از اين مراسم كريمی‌فرد، فرماندار گراش به ايراد سخنرانی پرداخت و در پايان از خبرنگاران اين شهرستان تقدير کرد.

captcha