«کودک قرآنی»؛ راهکار آموزش قرآن به کودکان توسط یک مؤسسه قرآنی
کد خبر: 1367666
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷

«کودک قرآنی»؛ راهکار آموزش قرآن به کودکان توسط یک مؤسسه قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه کودک قرآنی با حضور در نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی فعالیت‌های خود در عرصه آموزش قرآن به کودکان را به نمایش گذاشته است.

مریم بلنج، مسئول غرفه کودک قرآنی نمایشگاه دستاوردهای قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این خبر گفت: مؤسسه کودک قرآنی با حضور در نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی با ارائه بیش از 10 عنوان کتاب فعالیت‌های خود در عرصه آموزش قرآن به کودکان را به نمایش گذاشته است.
وی در ادامه بیان کرد: مؤسسه کودک قرآنی مجوز فعالیت خود در حوزه آموزش قرآن را از دارالقرآن الکریم دریافت کرده و برای اولین سال است که در این نمایشگاه حضور می‌یابد.
بلنج افزود: از جلمه کتاب‌های موجود در این غرفه می‌توان به «روخوانی قرآن برای کودکان» در 5 جلد اشاره کرد که در این کتاب مؤلف سعی کرده است روخوانی قرآن را طی 100 جلسه به خردسالان آموزش دهد، در جلد اول فراگیران با الفبای قرآن، در جلد دوم با صداهای کوتاه، جلد سوم صدای کشیده، در جلد چهارم با علامت و در جلد پنجم با روخوانی قرآن آشنا خواهند شد.
وی در ادامه اظهار کرد: کتاب‌های آموزشی موجود در این غرفه تألیف مهدی بلنج (عبدالزهرا) مدیرمسئول مؤسسه کودک قرآنی است.
مسئول غرفه کودک قرآنی افزود: این نویسنده در کتاب «قرآن کودک» با استفاده از فلفسه سعی در آموزش مفاهیم قرآن به کودکان دارد و با طراحی یک تصویر برای هر سوره از قرآن کودک را مجاب می‌کند تا با توجه به تصویر نام و موضوع سوره را به خاطر بسپارد کند.
وی اظهار کرد: در کتاب «قرآن کودکان» سعی شده تا شش سوره کوچک قرآن به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به کودکان آموزش داده شود و در سه کتاب زرد، آبی و سفید مفاهیم علوم و ریاضی با رویکرد قرآنی به مخاطبان آموزش داده می‌شود.
بلنج در رابطه با برنامه‌های آموزشی این مؤسسه گفت: دوره‌های آموزشی این مرکز قرآنی همزمان با آغاز سال تحصیی دانش‌آموزان آغاز می‌شود و تا 9 ماه ادامه می‌یابد و در حال حاضر نیز بیش از 600 نفر از خردسالان در حال فراگیری آموزه‌های قرآنی در این مؤسسه هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نرم‌افزار «هدهد» که آموزش قرآن برای خردسالان است در این غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شده است.

مطالب مرتبط
captcha