مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان، خنثی‌کننده تبلیغات منفی علیه ایران است
کد خبر: 1381780
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
سیدرضا اکرمی:

مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان، خنثی‌کننده تبلیغات منفی علیه ایران است

گروه سیاسی: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در اوایل سال آینده گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند خنثی‌کننده تبلیغات منفی دشمنان علیه ایران باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: اصل ارتباط با قرآن در سطوح مختلف دانش‌آموزش، دانشجویی، حوزوی و مردمی امری ضروری، مفید و سازنده است؛ چرا که قرآن در دنیای اسلام مقبول و در بین سایر ادیان محترم است.
وی به تبلیغات دشمن علیه ایران اسلامی پرداخت و اظهار کرد: لازم است ما از هر فرصتی بتوانیم ایران اسلامی را در جهان مطرح کنیم که این امر خنثی‌کننده تبلیغات منفی دشمنان علیه ایران چه در جهان اسلام و چه در سایر جوامع است.
این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه به برکات قرآن کریم نیز باید توجه شود، افزود: قرآن کلام خداست و هنگامی‌که قرآن تلاوت می‌شود، زمانی است که خداوند با ما سخن می‌گوید؛ حضور انسان در محضر خدا نیز کاری عبادی است؛ لذا به هر نوعی تجلیل از قرآن می‌تواند سازنده و مثبت باشد.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت برقراری ارتباط با مردم مسلمان جهان، به ویژه جوانان و نخبگان جوامع گفت: در دنیای اسلام چند کار کلیدی و اساسی باید انجام شود که یکی از آنها اصل ارتباط به هر بهانه و سوژه‌ای است؛ مردم کشورهای اسلامی گاه به بهانه برگزاری مسابقات قرآن، گاه به بهانه موضوع وحدت، حج، زیارت و سیاحت با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند که این یک اصل ضروری و مفید است.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: دنیای اسلام سرنوشت مشترکی دارد که هر چه مسلمانان در این سرنوشت مشترک نقش بیشتری داشته باشند، می‌توانند در برابر هجمه‌های مختلف دشمن نقش بازدارندگی داشته باشد؛ همچنین می‌تواند در زمینه فعالیت‌های فکری، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دست به اقدامات مثبتی بزند.
حجت‌الاسلام اکرمی با اشاره به توسعه شبکه‌های ارتباطاتی و اطلاع‌رسانی گفت: چه خوب است که با بهره‌گیری از مسابقات دانشجویی، از دنیای ارتباطات و اطلاعات پیام قرآن و وحی را به مردم همه ملت‌ها برسانیم که قطعاً این پیام‌ها در دنیا خواهان و طرفدار خواهد داشت.
وی به اولویت‌های ضروری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان اظهار کرد: قرآن کتاب تربیت، هدایت و انسان‌سازی است و باید این مسئله را به عنوان یک اصل قرار دهیم؛ در کنار آن نیز به دستاوردهای علمی توجه داشته باشیم و به انچه نص و صریح قرآن کریم است اهتمام داشته باشیم.
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه قرآن آمده است تا به انسان‌ها آرامش و آسایش بدهد و آرامش و آسایش نیز در پرتوی انسان‌سازی تأمین می‌شود، گفت: اگر ما در سایه قرآن کریم انسانی معتقد، مؤمن، متعهد، منظم، منضبط، خیرخواه و دلسوز بسازیم به جامعه بشری در حال و آینده کمک خواهیم کرد.

مطالب مرتبط
captcha