قرائت حرفه‌ای قرآن را با آموزش‌های آنلاین دنبال کردم
کد خبر: 2613962
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
نماینده آمریکا در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان:

قرائت حرفه‌ای قرآن را با آموزش‌های آنلاین دنبال کردم

گروه بین‌الملل: آموزش مقدماتی قرائت قرآن را نزد روحانی مرکز اسلامی نیویورک آغاز کردم اما قرائت حرفه‌ای، تجوید و مقامات را از طریق برنامه‌های آموزشی آنلاین فراگرفتم و پس از آن با یکی از اساتید قرآن مصر ارتباط گرفته و هم‌اکنون از او کمک می‌گیرم.

«زهیر حسینی»، نماینده کشور آمریکا در رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، متولد و ساکن شهر نیویورک است. وی در حال حاضر در رشته طراحی و معماری در مؤسسه فناوری نیویورک تحصیل می‌کند.

دنیای طراحی، مطالعات اسلامی و هنر قرائت قرآن علاقمندی‌های زهیر هستند که در زندگی خود آن‌ها را دنبال می‌کند.

وی از 8 سال پیش قرائت قرآن کریم را آغاز و در 5 سال اخیر آن را به صورت حرفه‌ای دنبال کرده است.

زهیر حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد نحوه یادگیری قرآن در شهر نیویورک می‌گوید: هشت سال پیش یادگیری قرائت قرآن را نزد روحانی مسجد امام علی(ع) نیویورک که در آن زمان کلاس‌هایی برای جوانان برگزار می‌کرد، آغاز کردم.

وی ادامه داد: اما این کلاس‌ها چند ماه بیشتر ادامه نیافت. پس از آن به تنهایی شروع به یادگیری قرآن کریم کردم و شیوه قرائت، تجوید و مقامات را از طریق برنامه‌های آموزشی که به صورت آنلاین در دسترس بود، یاد می‌گرفتم. سپس یک استاد مصری نیز پیدا کردم که گهگاه کمک‌هایی از ایشان دریافت می‌کنم.

زهیر حسینی تأکید کرد: قرائت قرآن تأثیر زیادی بر زندگی شخصی من گذاشته است. قرآن کتاب خدا و کلید هدایت است. سعی می‌کنم که با عمل به آیات قرآن کریم در لحظه لحظه زندگی خود، به شیوه‌ای زندگی کنم که مورد رضایت خداوند است.

وی در مورد سایر فعالیت‌های مرتبط با قرآن کریم گفت: در طول ماه مبارک رمضان، ما هر روز یک جزء از قرآن کریم را به همان سبک و سیاقی که در مساجد ایران و عراق خوانده می‌شود، می‌خوانیم. خود من نیز در مدرسه به تدریس قرآن به کودکان می‌پردازم.

حسینی با اشاره به مراکز و فعالیت‌های اسلامی در آمریکا توضیح داد: در سراسر آمریکا مساجد و مراکز اسلامی زیادی وجود دارند. تنها در نیویورک حداقل 10 مرکز اسلامی وجود دارد. در برخی موارد همه قومیت‌های مختلف با هم در یک مسجد جمع می‌شوند و در برخی از مساجد برنامه‌هایی برای همه قومیت‌ها به زبان‌های اردو، انگلیسی، عربی، فارسی و غیره برگزار می‌شود.

وی افزود: رقابت‌های قرآنی نیز در سطح منطقه‌ای و نه ملی و بین‌المللی در آمریکا وجود دارند؛ این مسابقات در مساجد سراسر آمریکا و در همایش‌هایی که برپا می‌شوند، برگزار می‌‌گردند.

این فعال قرآنی در ادامه در مورد تصورات و نگرش مردم آمریکا نسبت به قرآن کریم و دین اسلام می‌گوید: در نتیجه وقایع اخیری که در خاورمیانه رخ داده و همچنان شاهد آن هستیم، به اسلام با نگرشی منفی نگاه می‌شود زیرا اقدامات کسانیکه ادعا می‌کنند که نماینده اسلام هستند، سبب ایجاد تصور منفی نسبت به این دین آسمانی در جامعه آمریکا شده است. اما آن‌ها فرسنگ‌ها از اصولی که در قرآن کریم به آن‌ها اشاره شده است، فاصله دارند. گروه‌های اسلامی و علمای زیادی نیز علیه گروه‌های تروریستی سخن گفته‌اند اما مجاب کردن یک جامعه برای پذیرش اینکه حقیقت امر چیست، کار دشواری است.

زهیر حسینی در ادامه گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی هنگامی شکوفا می‌شوند که مخاطب کافی برای آن وجود داشته باشد. با وجود این برنامه‌های قرآنی در جامعه‌ای که اسلام در آن چندان پذیرفته نیست، با چالش‌هایی مواجه می‌شود.

وی تأکید کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان فرصتی عالی برای ترویج پیام و اصول قرآن کریم از طریق نمایندگان شرکت‌کننده در این مسابقات از کشورهای مختلف است. ایت رقابت‌ها یک برنامه تعاملی است که همه شرکت‌کنندگان در آن می‌توانند دستاوردهای ارزشمندی را به کشور خود ببرند. این مسابقات فاصله میان فرهنگ‌های مختلف را با یک گنجینه مشترک که همان قرآن کریم است، پر می‌کند.

نماینده آمریکا در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان در پایان گفت: این مسابقات، دانشجویان را ترغیب می‌کند تا قرآن کریم را با زندگی خود ادغام کنند و آموزه‌های آن را در زندگی خود به‌کار گیرند تا حدی که در تمام لحظات زندگی خود تا زمان مرگ لحظه به لحظه با قرآن زندگی کنند.

مطالب مرتبط
captcha