هشتمین شماره دوفصلنامه «پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن کریم» منتشر شد
کد خبر: 1418576
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

هشتمین شماره دوفصلنامه «پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن کریم» منتشر شد

گروه اندیشه: شماره هشتم دوفصلنامه تخصصی «پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن کریم» به سردبیری عبدالحسین خسروپناه، توسط سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، شماره هشتم این دوفصلنامه با مقالاتی همچون «تجلی مفاهیم قرآنی در باغ ایرانی با تأکید بر سوره انسان» از محمدرضا پورجعفر، ثریا رستمی، علی پورجعفر و محسن رستمی، «بررسی جایگاه آواها در حرکت‌بخشی به تصاویر ادبی صحنه‌های قیامت در قرآن کریم» از مرتضی قائمی، علی‌باقر طاهری‌نیا، یوسف فضیلت و مجید صمدی و «مرتبه‌بندی معماری متناسب با ساختار وجودی انسان بر اساس آموزه‌های قرآن و حکمت اسلامی» از رضا سامه و علی صداقت منتشر شده است.
دیگر مقالات این شماره عبارتند از «جهاد؛ مقوله‌ای فرهنگی ـ اعتقادی در چارچوب سبک زندگی اسلامی» از محمد جانی‌پور و محمدرضا ستوده‌نیا، «دانشگاه اسلامی و چشم‌انداز آن از منظر قرآن کریم» از امیر فتاحی، سهراب مروتی و آمنه جوشن، «کانون کنترل انسان در قرآن با تأکید بر مفهوم جبر و اختیار» از مریم عمیدی مظاهری و قاسم درزی.
بنا بر این گزارش، در شماره پیشین این دوفصلنامه علمی تخصصی نیز مقالاتی همچون «مکان، زمان، رؤیا و شخصیت در سوره یوسف(ع)» از خلیل پروینی و مرتضی زارع برمی، «اثربخشی معنادرمانی توأم با تلاوت قرآن و دعا بر افسردگی و سلول T/ کمکی (CDS+)» از نجمه حمید و شوبو ویسی و «رویکرد نظری و عملی به هنر تصویرآفرینی قرآن برای آموزش روستائیان» از منصور شاه‌ولی و فهیمه ابراهیمی به چاپ رسیده است.
«بازشناسی مؤلفه‌های هویتی مسکن سنتی بر اساس آیات قرآن و روایات ائمه معصومین(ع)» از هانیه اخوت، «حمایت از حریم خصوصی اشخاص از منظر آیات و روایات» از سجاد شهباز قهفرخی و مصطفی مسعودیان، «امر به معروف و نهی از منکر از منظر دین و شرایط اقامه آن» از سید اسماعیل حسینی اجداد و سیده اکرم رخشنده‌نیا، دیگر مقالات شماره قبلی دوفصلنامه تخصصی «پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن کریم» است.
یادآور می‌شود، دوفصلنامه «پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن کریم» به صاحب‌امتیازی جهاد دانشگاهی و سردبیری عبدالحسین خسروپناه و توسط سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور منتشر می‌شود.

captcha