مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله شب زنده‌دار جهرمی برگزار شد
کد خبر: 1448352
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله شب زنده‌دار جهرمی برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله حسین شب‌ زنده‌دار جهرمی، مدرس حوزه علمیه در زادگاه آن عالم ربانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم اربعین درگذشت مرحوم آیت‌الله حسین شب‌زنده‌دار جهرمی، مدرس حوزه علمیه قم شب گذشته، 17 شهریور در بقعه امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان جهرم برگزار شد.
آیت‌الله مهدی شب زنده دار جهرمی، فرزند آن عالم ربانی در این مراسم گفت: مردم جهرم از وفاداران به نظام بوده و این وفاداری را در دوران انقلاب و دفاع مقدس نشان داد.
این عضو فقهای شورای نگهبان گفت: صفا، صمیمیت مردم جهرم فراموش‌نشدنی است و مرحوم آیت‌الله شب زنده‌دار نیز به مردم جهرم علاقه‌مند بود و علمای این شهرستان همواره یک جاذبه بسیار دل‌انگیز را ایجاد کرده که هنوز حلاوت مجالس آن بزرگان را احساس می‌کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از عوامل مؤثر در تربیت مرحوم آیت‌الله شب زنده‌دار را وجود علمای فرهیخته در جهرم دانست و بیان کرد: آیت‌الله شب زنده‌دار در ابتدای دوران طلبگی خود روزهای جمعه را به دیدار مرحوم آیت‌الله حق‌شناس می‌رفت و ضمن قرائت خطبه همام نهج‌البلاغه اشک از دیدگان استادش جاری می‌شد.
آیت‌الله شب زنده‌دار با بیان اینکه اگر چه در چند ماه پایان عمر آیت‌الله شب زنده‌دار به سبب بیماری به سختی زندگی می‌کردند اما این امر ثمراتی مبارک برای او داشت، اظهار کرد: هیچ‌گاه در مدت بیماری از او ناشکیبایی دیده نشد.
بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی قمی، مدرس حوزه علمیه قم نیز در این مراسم با اشاره به حقیقت بندگی در کلام امام صادق(ع)، ملکیت نداشتن انسان از خود، واگذار کردن تدبیر امور به خدا و عبودیت و بندگی را از جمله این امور دانست و افزود: اهتمام مرحوم آیت‌الله شب زنده‌دار بر انجام این موارد قابل مشاهده بود و بر آنچه که خدا از او خواسته مقید بود و در راه رضای او قدم بر می‌داشت.
وی گفت: کسانی که طالب الگوگیری از سیره مرحوم آیت‌الله حسین شب زنده‌دار بوده و قصد قرار گرفتن در این مسیر دارند باید سیره عملی این عالم برجسته را در ابعاد مختلف زندگی نصب‌العین خود قرار دهند.
حجت‌الاسلام مومنی با اشاره به اهتمام آیت‌الله شب‌زنده‌دار نسبت به درس، امور عبادی و اخلاقی تأکید کرد: مؤدب به آداب بودن و حقیقت عبودیت در زندگی ایشان قابل مشاهده بود و این مهم با طی کردن مسیر سلوک به‌دست می‌آید.
یادآور می‌شود، در این مراسم مدیرکل فنی استانداری فارس و امام جمعه و مسئولان جهرم نیز حضور داشتند.

captcha