بخش پژوهش مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به روی اساتید گشوده شد
کد خبر: 1452732
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱

بخش پژوهش مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به روی اساتید گشوده شد

گروه دانشگاه: با توجه به استقبال زیاد اساتید دانشگاه برای شرکت در بخش پژوهش مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، دبیرخانه این همایش آمادگی خود را برای دریافت مقالات اساتید دانشگاه نیز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، دبیرخانه بخش پژوهش مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان با توجه به استقبال فراوان اساتید دانشگاه برای شرکت در این مسابقات اعلان داشته است که بخش پژوهش، اختصاصی به دانشجویان نداشته و اساتید نیز می‌توانند با ارائه مقالات و آثار پژوهشی خود در زمینه‌های مرتبط با محورهای فراخوان، به غنای هر چه بیشتر این مسابقات بیافزایند.
بنا بر این گزارش، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، مقالات و پایان‌نامه‌های قرآنی را در دو محور اصلی «روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم» و «وحدت اسلامی» و موضوعات مرتبط با این دو محور اصلی دریافت خواهند کرد.
مهلت ارسال آثار به این مسابقات تا 30 آبان‌ماه است و صاحبان اثر می‌بایست چکیده و اصل مقاله خود را تا این تاریخ از طریق سایت کنگره ارسال کنند.
آثار دریافتی در سه سطح علمی ـ تخصصی، علمی ـ ترویجی و علمی ـ پژوهشی توسط کمیته علمی کنگره مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و نتایج ارزیابی مقالات نیز 30 آذرماه اعلام خواهد شد.
معیارهای کلی داوری آثار عبارتند از: ضرورت و اهمیت موضوع، تازگی مطالب مطرح شده، روانی و شیوایی سبک نگارش، کفایت حجم اثر، ارتباط بین مطالب، تجانس عنوان با محتوا، ارایه مقدمه مناسب به صورت علمی، ارایه روش کار به صورت علمی و دقیق، ارایه بحث و تجزیه و تحلیل مناسب و ارایه منابع با رعایت استانداردهای مربوط.
این مسابقات در هر یک از بخش‌های مقالات و پایان‌نامه‌ها سه برگزیده خواهد داشت که به ترتیب به نفر اول، دوم و سوم به ترتیب هفت، پنج و سه سکه تمام بهار آزادی اعطا خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت ارسال مقاله یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نگارش مقالات و محورها و موضوعات فرعی فراخوان به آدرس muslimstudents.ir مراجعه کنند.
گفتنی است مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان توسط سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود.

captcha