موضع‌گیری روحانی در مقابل سخنان کامرون منطقی و مورد قبول بود
کد خبر: 1456707
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
صفر نعیمی:

موضع‌گیری روحانی در مقابل سخنان کامرون منطقی و مورد قبول بود

گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجحی مجلس درباره برخی انتقادات به دیدار رئیس‌جمهور با نخست‌وزیر انگلیس گفت: عقیده من این است که رئیس جمهور مواضع به حقی در سازمان ملل گرفتند، مذاکره‌شان به جا بود و موضع‌گیری وی در برابر سخنان دیوید کامرون منطقی و مورد قبول بود.

صفر نعیمی رز، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ارزیابی خود از سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سفر رئیس جمهور از جمله ضروریات در این مقطع زمانی با توجه اوضاع منطقه و فضای بین‌المللی بود. رؤسای جمهور معمولا هر سال یکبار در سازمان ملل حضور پیدا می‌کنند و مواضع خود و کشورشان را مطرح می‌کنند و همانند سال گذشته نیز آقای روحانی در سازمان ملل حضور یافتند و از مواضع به حق نظام جمهوری اسلامی صادقانه و قاطعانه دفاع کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: هر چند سلایق و عقاید متفاوت است و در کشور ما نیز جریان‌ها، تشکل‌ها و گروه‌های مختلفی حضور دارند و براین اساس نمی‌توان انتظار داشت  که همه گروه‌ها و جریان‌ها نظر یکسانی نسبت به این سفر داشته باشند، لذا در این میان عده‌ای هم منتقد برخی دیدارها و سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل بودند.

خط مشی رئیس جمهور برای منتقدان وی مفهوم نیست

نعیمی اظهار کرد: اما به عقیده من نکات مثبت این سفر و دیدارهای آن به مراتب بیشتر از نکات منفی بود و دستاوردهای خوبی از این سفر نصیب کشور خواهد شد. حالا برخی انتقادات نیز مطرح می‌شود که چرا با نخست وزیر انگلیس دیدار صورت گرفت.

وی ادامه داد: نظر من برخلاف برخی منتقدان این است که هر سیاستمدار و دولتمردی شیوه و شگرد خاص خود را در اداره امور چه در مسائل داخلی چه در مسائل خارجی و بین‌المللی دارد که باید در تحلیل مسائل به آن توجه کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: در واقع شیوه رئیس جمهور برای منتقدان وی، مفهوم نیست و آنها متوجه این قضیه نیستند که چرا رئیس جمهور این تصمیم را گرفت و آن را عملی کرد و چرا موضعش به گونه‌ای بود که مقبول عده‌ای معدود واقع نشد.

وی اظهار کرد: عقیده من این است که رئیس جمهور مواضع به حقی در سازمان ملل گرفتند، مذاکره‌شان به جا بود و موضع‌گیری وی در برابر سخنان دیوید کامرون منطقی و مورد قبول بود.

عصبانیت نتانیاهو به دلیل روند مثبت مذاکرات است

نعیمی درباره سخنان نتانیاهو علیه ایران در سازمان ملل و تاثیر رویکرد هیئت ایرانی در سازمان ملل در بی‌اهمیت شدن این اظهارات در میان شرکت کنندگان در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رژیم صهیونیستی به عنوان فرزند نامشروع شیطان بزرگ از بدو تشکیل نظام جمهوری اسلامی، این نظام را تهدیدی برای خود تلقی کرده است و آنها براساس بافته‌های ذهنی خود اتهاماتی را به ایران وارد می کنند که خود متهم اصلی در همان موارد هستند.

وی یادآور شد: بنابراین در دوره اخیر هر زمانی که می‌بینند  که جمهوری اسلامی ایران براساس رویکرد اعتدالی دولت با پشتیبانی و مدیریت مقام معظم رهبری در مذاکرات با امریکا و برخی از هم پیمانانش در حال رسیدن به نتیجه مثبت است که از آن در آینده عواید مثبتی نصیب جمهوری اسلامی می شود آنها عصبانی می شوند و شروع به سر و صدا می کنند.

نعیمی در پایان عنوان کرد: اما مشکل صهیونیست‌ها این است که چون نمی‌توانند عصبانیت خود را به صورت عملی علیه جمهوری اسلامی اجرا کنند و به نظام ضربه بزنند، به شکل زبانی و لفظی این عصبانیت را نشان می‌دهند و مطالب توخالی را بیان می‌کنند که تا به امروز به جایی نرسیده است در ادامه نیز نخواهند رسید.

captcha