کد خبر: 2559809
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۷

مراسم سالگرد ارتحال آيت‌الله يثربی برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علميه: مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آيت‌الله مهدی يثربی، نماينده سابق ولی فقيه و امام جمعه كاشان 24 تيرماه برگزار می‌شود.

عليرضا پورعسگری، دبير ستاد برگزاری مراسم سالگرد رحلت آيت‌الله يثربی(ره) با بيان اين خبر در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) گفت: اين مراسم با حضور سيل مشتاقان خاندان فقاهت و سيادت در شامگاه دوشنبه 24 تيرماه 1392هـ.ش همزمان با شامگاه ششم رمضان المبارك 1434هـ.ق بعد از افطار در محل مسجد جامع حبيب بن موسی(ع) كاشان و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوری برگزار می‌شود.
همچنين به مناسبت فرارسيدن سالگرد ارتحال مرحوم آيت‌الله حاج سيد مهدی يثربی (ره) اطلاعيه از سوی رئيس حوزه علميه كاشان صادر شده كه در بخشی از آن آمده است: قال رسول الله (صلی الله عليه و آله و سلم) :‌ «عند ذكر الصالحين ينزل الرحمة»؛ ششم رمضان سالروز عروج بزرگ‌مردی ممتاز از رجال ايمان و خداخواهی است كه وجودش سرشار و مالامال از توحيد و اخلاص بود؛ عالمی كه در او اخلاق كريمه و صفات پسنديده متجلّی بود؛ مؤمنی كه منش و رفتارش جلوه‌ اوصاف متّقين در خطبه «همام» بود؛ «نفسه منه فی غناء، والناس منه فی راحة» برای آسايش و خدمت به انسان‌ها رنج و تعب را به ‌جان می‌خريد.
وی افزوده است: ايشان «يمزج العلم بالحلم والقول بالعمل» دانش و گفته‌هايش را در عرصه عمل همراه با صبوری و بردباری اثبات می‌كرد؛ دريغ و افسوس كه هرگاه جوامع انسانی به وجود انسان‌هايی اين‌چنين بيشتر احساس نياز می‌كند، بايد در حلقه‌ ذكر و يادشان، بارش رحمت و نزول بركات خداوندی را مسئلت نمايند. امسال نيز همشهريان وفادار و قدرشناس كاشانی تاريخ حياتش را زنده نگه می‌دارند.
captcha