شرکت ۲۰۰ طلبه از ۵۰ کشور در مسابقات قرآن مرکز آموزش زبان المصطفی(ص)
کد خبر: 2613281
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

شرکت ۲۰۰ طلبه از ۵۰ کشور در مسابقات قرآن مرکز آموزش زبان المصطفی(ص)

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر قرآن و حدیث مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی از حضور ۲۰۰ طلبه از ۵۰ کشور در بیستمین جشنواره قرآنی و حدیثی این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) مسلم لاله‌زاری، مدیر قرآن و حدیث مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی(ص) با اشاره به سابقه 20 ساله مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، در پرورش طلاب و تعلیم زبان فارسی، گفت: این مرکز که از مراکز تابعه جامعه المصطفی العالمیه است، پذیرای طلابی از ملیت‌های مختلف و متنوع دنیا است که در طول مدت یک سال و در مقطع تحصیلی کاردانی و تمهیدیه‌ و دوره آموزش زبان فارسی به تعلیم طلاب می‌پردازد.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات بیستمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی زمینه‌ساز آشنایی هرچه بیشتر طلاب با معارف قرآنی و حدیثی است ادامه داد: در حال حاضر  415 نفر از 80 کشور جهان در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المهدی مشغول به تحصیل هستند.

لاله‌زاری در خصوص نحوه آموزش طلاب و فعالیت‌های قرآنی در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی بیان کرد: طلاب این مدرسه در بدو ورود، در مدت حدود شش ماه، زبان فارسی و عربی را فرا می‌گیرند. در این مدت، طلاب از ملیت‌های مختلف در یک حجره اسکان داده می‌شوند تا در حجره‌‌ها به زبان فارسی با هم گفت‌و‌گو کنند. پس از آشنایی کامل طلاب با زبان‌های فارسی و عربی، فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی شروع می‌شود.

مدیر قرآن و حدیث مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان استقبال طلاب این مدرسه، از مسابقات جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی جامعة المصطفی ابراز داشت: از طلاب مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المهدی حدود 200 نفر از 50 کشور در رشته‌ها و بخش‌های مختلف بیستمین جشنوار بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی شرکت کردند.

لاله‌زاری ادامه داد: ما برای تشویق طلاب به حضور در این جشنواره، از نمایندگان ملیتی‌ استفاده کردیم. به این معنا که از میان طلاب هر ملیت، یک نفر انتخاب شد که سایر هم‌ملیتی‌های خود را با بخش‌های مختلف جشنواره آشنا ساخته و به شرکت در این مسابقات ترغیب کند.

مدیر قرآن و حدیث مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی در پایان ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره المصطفی، شرکت طلاب در این رقابت‌ها را مایه تقویت اعتماد به ‌نفس آنان دانست و عنوان کرد: این جشنواره فضای خوبی برای رقابت به وجود آورده که طلبه‌ها با معارف قرآنی و حدیثی و با نور معرفتی قرآن بیشتر آشنا شوند.

وی تاکید کرد: شرکت طلاب در این نوع برنامه‌ها، افزایش عزت نفس آنان را به همراه دارد و آنان برای شرکت در مسابقات قرآنی در سطوح بالا‌تر مهیا می‌سازد.

captcha