محصولات قرآنی شیعی و انقلابی در عرصه بین‌المللی مطرح شود
کد خبر: 3876071
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
معاون جامعةالمصطفی(ص) العالمیة:

محصولات قرآنی شیعی و انقلابی در عرصه بین‌المللی مطرح شود

گروه حوزه‌های علمیه - معاون فرهنگی - تربیتی جامعةالمصطفی(ص) گفت: به عنوان حوزه شیعی و انقلابی باید محصول فعالیت‌های قرآنی شیعه را در عرصه بین‌المللی معرفی و توسعه دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر کریمی، معاون جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در خصوص مسابقات قرآنی المصطفی(ص) بیان کرد: در نگاه کلی این برنامه‌ها، مسابقات و جشنواره‌ها از یک طرف خروجی تلاش‌های گذشته است و از طرفی آثار و نتایج برنامه‌ریزی در المصطفی در بخش‌های آموزشی و پژوهشی و مهارتی ظهور پیدا می‌کند.

وی افزود: همچنین برنامه‌ریزی باید برای آینده مدنظر است و این نتایج و ارزیابی‌هایی که حاصل می‌شود برای برنامه‌ریزی آینده مورد استفاده قرار بگیرد. در این مسیر باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی و براساس آن برنامه‌ریزی کنیم، با توجه به گستردگی کار المصطفی(ص) که یک مجموعه فاخر بین‌المللی است و هر محصولی که به دست می‌آید، آثار و کارکرد آن در کشور‌های مختلف نمایان خواهد بود، به عنوان حوزه شیعی و انقلابی باید محصول کار‌های قرآنی را در عرصه بین‌المللی مطرح کنیم و شاهد بازخورد ارزشمند آن باشیم.

کریمی بیان کرد: در این راه نیاز است براساس این ارزیابی‌ها و نتایج برنامه‌ریزی برای آینده داشته باشیم، در گذشته نیز ارزیابی‌ها اثر داشته است و برای آینده نیز همین را در نظر داریم.

وی گفت: این کار و فعالیت‌ها فقط در حوزه تربیتی نیست و آن چه به دنبال آن هستیم و در طرح تحول نظام آموزشی المصطفی(ص) و برنامه‌های پیشنهاد و مصوب شده پیگیری می‌کنیم، این است که فعالیت‌های قرآنی طلاب در همه زمینه‌ها توسعه یابد و بخشی در نظام آموزشی و برخی در فوق برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی - تربیتی جامعةالمصطفی(ص) بیان کرد: امیدوارم بتوانیم با مشارکت بخش‌های تخصصی، بخش‌های پژوهشی، آثار، پایان‌نامه‌ها و تحقیقات طلاب، این دستاورد‌های مهم را میان آموزش، پژوهش و امور فرهنگی و تربیتی توسعه دهیم.

انتهای پیام
captcha