تحصیل ۷ هزار مبلغ در موسسه شهید محراب در عراق
کد خبر: 2676602
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
عمار حکیم در دیدار با مراجع تقلید عنوان کرد:

تحصیل ۷ هزار مبلغ در موسسه شهید محراب در عراق

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق که به قم سفر کرده است، امروز با آیات عظام مکارم، وحید و موسوی اردبیلی دیدار و گفت‌وگو کرد و در ادامه نیز با چند تن از دیگر مراجع مستقر در قم نیز دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) عمار حکیم از صبح امروز 16 دی‌ماه ابتدا به زیارت بارگاه منور و مطهر حضرت معصومه(س) رفت، سپس دیدارهای خود را با ملاقات تولیت آستان حضرت معصومه(س) شروع کرد.

وی در ادامه با آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی، وحید خراسانی و مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله‌العظمی موسوی اربیلی در این دیدار در سخنانی گفت: عراق با همبستگی همه نیروها می‌تواند در مشکلات به وجود آمده فائق شود.

آیت‌الله موسوی اردبیلی از تلاش‌های حجت‌الاسلام سید عمار حکیم قدردانی و تاکید کرد: باید برای مقابله با این گروه تروریستی اقدام مناسبی شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به حضور گسترده زائران همزمان با اربعین حسینی در کربلای معلی گفت:‌ پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی موجب افزایش اقتدار و عزت جهان اسلام به ویژه شیعیان است.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار حکیم با وی گفت: دشمنان از قدیم به دنبال این بوده‌اند که نگذارند مردم به مرجعیت عراق نزدیک شوند و امروز مردم عراق باید با پیروی از علما و مراجع این کشور در برابر دشمنان صفی واحد تشکیل دهند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س)، در ادامه سخنان خود به برگزاری کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اشاره کرد و گفت: این کنگره نشان داد شیعه و سنی در مسئله وحدت ثابت قدم بوده و در برابر دشمنان در یک صف واحد قرار دارند.

همچنین عمار حکیم نیز در این دیدارها تاکید کرد: داعش فتنه بزرگی بود که مردم عراق با همبستگی یکپارچه در مقابل آن ایستادگی کردند.

وی اضافه کرد: متأسفانه انسان‌های زیادی در جریان جنایت‌های گروه تروریستی داعش در عراق به خاک و خون کشیده شدند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور 20 میلیون شیعه در اربعین حسینی در کربلای معلی، گفت: حضور زائران ایرانی در اربعین حسینی به عنوان پشتیبانی ملت ایران از عتبات تلقی شد.

عمار حکیم، حضور زوار ایرانی در اربعین امسال را بسیار چشمگیر توصیف کرد و ادامه داد: این مسیر نباید یک مسیر صرف شیعی باشد، بلکه یک پیام اسلامی و انسانی است که باید ابعاد جهانی خود را بیابد.

وی با بیان اینکه خدمتگزاری به زائران حسینی از افتخارات عراقی‌ها است، تصریح کرد: شیعیان عراقی در راه امام حسین(ع) خانه‌های خود را به هتل تبدیل کرده و از ارائه هرگونه خدمات و امکانات به زائران دریغ نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از فعالیت‌های موسسه دارالتبلیغ ارائه داد و گفت: بعد از فوت مرحوم حکیم، نام این موسسه به شهید محراب تغییر یافت و این موسسه، شعبه‌های زیادی در استان‌های مختلف عراق دارد.

تحصیل 7 هزار مبلغ در موسسه شهید محراب

عمار حکیم اضافه کرد: این موسسه تبلیغ دین را نظام‌مند کرده و اکنون دارای پنج هزار مبلغ برادر و دو هزار مبلغ خواهر است.

به گفته وی، موسسه شهید محراب برای نخستین بار حوزه علمیه خواهران را در نجف ایجاد کرد که اکنون دروس آن در سطح عالی تدریس می‌شود.

سیدعمار حکیم در ادامه با آیات عظام حسین نوری همدانی، لطف‌الله صافی ‌گلپایگانی و سیدمحمود هاشمی ‌شاهرودی دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

captcha