دولت‌ها برای دفع شر داعش تدبیری بیندیشند
کد خبر: 2770292
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی:

دولت‌ها برای دفع شر داعش تدبیری بیندیشند

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی تاکید کرد: خطر تکفیری‌ها بسیار زیاد است و باید دولت‌ها برای این خطر بزرگ، فکری نمایند تا شرّ آنها از منطقه دفع شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‎الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی امروز 7 بهمن در دیدار با سفیر ایران در عربستان گفت: ارتباط با کشورهای اسلامی به خصوص در این زمان که شرایط خاصی بر منطقه حاکم است، اهمیت زیادی دارد و از طرفی گروهی به اسم اسلام و تشکیل خلافت اسلامی چهره‌ رحمانی دین را در دنیا مخدوش نموده‌اند و از طرف دیگر جهالت و نادانی بعضی از مسلمانان است که فریب افکار پلید آنها را خورده‌اند.
مرجع تقلید شیعیان جهان افزود: در این شرایط حساس وظیفه‌ همه‌ مسلمانانِ آگاه و بیدار، بسیار سخت و دشوار است. باید از این دین حنیف که سرتاسر مهر و صفا و صلح و امنیت را برای جهانیان به ارمغان آورده،‌ دفاع نمود و دولت‌ها هم باید به هر وسیله‌ای که می‌توانند،‌ بخصوص با ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی، توطئه‌ی این گروه‌های منحرف را خنثی نمایند. به نظر اینجانب خطر تکفیری‌ها بسیار زیاد است و باید دولت‌ها برای این خطر بزرگ فکری نمایند تا شرّ آنها از منطقه رفع شود.
ایشان در قسمت دیگری از بیاناتشان با توجه به اینکه عرف بین‌المللی باید در ملاقات‌ها و دید و بازدیدها رعایت شود، اظهار داشت: با حفظ منافع و عزت و استقلال کشور می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف نموده و روح دوستی و اخلاق و صداقت را به جهانیان نشان دهیم.
وی با توجه به کارهایی که بعضی از سَلَفی‌ها نسبت به تخریب مراقد مطهر بقیع و مکان‌های مقدس دیگر انجام می‌دهند، بیان کرد: نظر حقیر این است که این کارهای سخیف ضربه‌ای بزرگ به تاریخ عظیم اسلام می‌زند و جهان را از سابقه‌ درخشان اسلام دور می‌سازد این مراقد برای همه‌ی مسلمانان مقدس است و وجود آنها، نشان از تاریخ صدر اسلام و عزت بزرگ مسلمانان در آن دوره‌ دارد و باید آنها را با احترام تمام حفظ و نگهداری کنیم.

captcha