«شعر انقلاب اسلامی» در کوار پایان یافت
کد خبر: 2855008
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸

«شعر انقلاب اسلامی» در کوار پایان یافت

گروه هنر: مراسم اختتامیه جشنواره استانی «شعر انقلاب اسلامی» با معرفی نفرات برگزیده در کوار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم اختتامیه جشنواره استانی «شعر انقلاب اسلامی» شهرستان کوار امروز، 26 بهمن با معرفی نفرات برگزیده در این جشنواره برگزار شد.
بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در هنر نویسندگی و شاعری عنوان کرد: انقلاب در مسیر تکامل داستانی نه تنها وقفه ایجاد نکرد، بلکه تجربه‌هایی ناب و بی‌سابقه در اختیار نویسندگان قرار داد.
وی افزود: انقلاب اسلامی در کنار همه عواملی که با هم گره خورده بودند تا به حقیقت بپیوندد؛ ادبیات را از جنبه‌های مختلفش همچون نظم، نثر، به‌عنوان رسانه‌ای تأثیرگذار در انتقال مفاهیم، تهییج و ترغیب ملت در مبارزه، آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و دمیدن روح حماسی و شهادت‌طلبی با خود به همراه داشت.
مریدی با تأکید بر اینکه در شعر انقلاب می‌توان به جنبه‌های مختلفی اشاره کرد، گفت: شاعران انقلاب، فقط نگارندگان شعرنیستند بلکه حماسه‌آفرینانی چون سیدجمال، کاشانی، مدرس، مرتضی مطهری، میرزاکوچک خان جنگلی و در قله همه آن‌ها معمار بزرگ انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) هستند که با جان شیفته‌شان این حرکت سترگ را رقم زدند و فرهنگ انقلاب راجاری کردند.
بنابر این گزارش، حسین محمدی، سرپرست نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوار و دبیر جشنواره استانی شعر انقلاب اسلامی شهرستان کوار نیز در این مراسم گفت: از بین 195 اثر دریافت شده توسط دبیرخانه جشنواره 6 اثر به عنوان آثار برتر و 3 اثر شایسته تقدیر توسط هیات داوران این جشنواره معرفی شدند.
در این مراسم، نفرات برتر موضوع شعر انقلاب اسلامی، هادی فردوسی از شیراز، مجتبی فدوی حسینی از ارسنجان و علی عبد اللهی از کوار و همچنین نفرات برتر موضوع آزاد؛ فاطمه بیژنی از سروستان، الهام همتی از کوار و سجاد حیدری قیری از قیر و کارزین انتخاب شدند.
یادآور می‌شود، هنرمندانی که آثار آنها شایسته تقدیر شناخته شد، عبدالحمید روحانی از کوار، مریم زارع از شیراز و محمدرضا کاظمی میرکی از فسا بودند که در پایان این مراسم به نفرات برتر جشنواره از طرف مسئولان برگزاری لوح سپاس و جایزه نقدی اهدا شد.

captcha