نخستین هفته علمی تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 2917608
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

نخستین هفته علمی تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود

گروه اندیشه: نخستین هفته علمی تمدن نوین اسلامی با مشارکت شماری از مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در سال ۱۳۹۴برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، روابط عمومی مرکز صدرا، به منظور بررسی موشکافانه ابعاد و زوایای گوناگون نقاط عطف تمدن اسلامی در سده‌های گذشته و همچنین مفهوم، مبانی و راه‌های دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی، نخستین هفته علمی تمدن نوین اسلامی با مشارکت شماری از مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در سال ۱۳۹۴برگزار می شود.
این هفته علمی که مراحل مختلف تمهید مقدمات پژوهشی آن از اسفندماه سال جاری شروع شده است، به جز شورای سیاست گذاری و شورای علمی، از شش کمیسیون تخصصی تشکیل شده که مسئولیت هر کدام از این کمیسیون ها بر عهده یک یا چند مرکز تحقیقی یا دانشگاه نهاده شده است.
همچنین در این هفته علمی که در دل آن برپایی نزدیک به ۳۰ نشست علمی در محورهای ۶ گانه موضوعی در نقاط گوناگون کشور پیش بینی شده است، ده ها مقاله علمی و پژوهشی از سوی اساتید و محققان حوزه و دانشگاه ارائه خواهد شد.  علاوه بر این، برنامه ریزی شده است تا هر یک از مراکز علمی همکار، حداقل یکی از شماره های نشریه تخصصی مرتبط خود به موضوع تمدن نوین اسلامی اختصاص دهند.
نظام موضوعی این هفته علمی شامل محورهای «مفهوم شناسی» ، «چیستی و ماهیت تمدن نوین اسلامی»، « مبانی نظری تمدن نوین اسلامی»، «اهمیت و ضرورت تمدن نوین اسلامی»، «سیر تکوین تمدن نوین اسلامی»، «ظرفیت‌های موجود برای تمدن سازی» و « مطالعات تمدنی و تمدن شناسی» است.

captcha