به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) حجتالاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اثربخشی در فعالیتهای تبلیغی را مورد توجه قرار داد و گفت: همه فعالیتهای معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات باید با نگاه به این نکته طراحی شود و در سال جاری موضوع اثربخشی در فعالیتهای تبلیغی با برنامهریزی دقیقتر و کیفیت بالاترانجام خواهد شد.
وی با اشاره به خودداری از اجرای فعالیتهایی که برنامهریزی دقیقی ندارند و در اجرا مشکلاتی دارند یا ارزیابی مفید و مؤثری ندارند، افزود: فعالیتهای تبلیغی باید به برنامههایی معطوف شود که قابل اندازهگیری هستند و امکان سنجش محتوایی دارند.
معاون فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در سال 94 برای توسعه فعالیتهای اثربخش مثل تقویت گروههای تبلیغی، فعالیت در عرصههای نوین تبلیغی و فضاهای مجازی، فضاهای رسانهای و تبلیغ تخصصی اهتمام بیشتری خواهیم داشت.
وی ادامه داد: تاکنون 120 گروه تبلیغی زیر نظر معاونت فرهنگی و تبلیغی تشکیل شده که در عرصه تبلیغ فعالیت دارند و در سال جاری بنا داریم گروههای تخصصی تبلیغی در موضوعات مختلف دینی تشکیل دهیم که موضوعات تخصصی در حال کارشناسی است و امسال تلاش میکنیم تا این مورد را به ثمر برسانیم که بر همین اساس اهتمام ویژهای به تشکیل پرونده مبلغان متخصص در رشتههای مختلف که آییننامه آن هم تدوین شده و آماده ابلاغ است خواهیم داشت.
روستا آزاد در ادامه به بحث آموزش پرداخت و تصریح کرد: در طی برنامه سه سالهای که داریم تعدادی از آموزشهای پودمانی و آزاد را به رشتههای موجود اضافه خواهیم کرد که از جمله دوره پودمانی سبک زندگی، دوره آشنایی با فنون مشاوره دینی و همچنین تربیت مدیران فرهنگی که سرفصلهای این موضوع تهیه شده و امسال اجرا خواهد شد.
وی در پایان در مورد طرحهای حمایتی توضیح داد و گفت: این طرحها در قالب گروههای تبلیغی اعم از گروههای چهره به چهره، تبلیغ رسانهای و مجازی انجام خواهد شد که از جمله آن ساخت برنامه سفرههای نور2 که قسمت اول این برنامه ماه رمضان سال گذشته از شبکه سوم سیما پخش شد و امسال نیز با رویکردی جدید و نگاهی نو به این موضوع پرداخته میشود.