رونمایی کتاب «زبان تصویرآفرینی یکی از رموز جاودانگی قرآن»
کد خبر: 3311979
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

رونمایی کتاب «زبان تصویرآفرینی یکی از رموز جاودانگی قرآن»

گروه اندیشه: کتاب «زبان تصویرآفرینی یکی از رموز جاودانگی قرآن» نوشته آزاده عباسی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌‎المللی قرآن (ایکنا)، کتاب «زبان تصویرآفرینی یکی از رموز جاودانگی قرآن» نوشته آزاده عباسی با حضور محمدعلی مهدوی‌راد، محمدعلی آذرشب و علیرضا شیری در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.
گفتنی است آزاده عباسی عضو هیئت علمی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث است و پیشتر کتبی مانند «بشارت» و«عدل چیست، ظلم کدام است» و مقالاتی همچون مبانی قرآنی گفتارهای امام سجاد (ع)، بررسی پدیده وحی و شبهات پیرامون آن و قرآن از زبان امام امیرالمؤمنین(ع) را تالیف کرده است.
کتاب «زبان تصویرآفرینی یکی از رموز جاودانگی قرآن» در چهار بخش به بررسی مفاهیم قرآنی، تصویرآفرینی در قرآن، نمونه‌هایی از تصویرآفرینی قرآنی، و ارتباط میان جاودانگی قرآن و زبان تصویر پرداخته است.
در معرفی این کتاب چنین آمده است که  قرآن برای بیان مطالب خود از زبان تصویر استفاده می‌کند یعنی مفاهیم بلند خود را در قالب الفاظ به صورت تصاویر و تابلوهایی زیبا مقابل دیدگان خواننده قرار می‌دهد. ازسویی دیگر زبان تصویر تنها زبان بین‌المللی و مشترک بین همه انسان‌ها فارغ از زمان، مکان و نژاد است و از آنجاکه قرآن برای همه انسان‌ها نازل شده و کتابی جهان شمول است از زبان تصویرآفرینی بهره می‌برد و این موضوعات مشتمل بر تصاویر اعتقادی، اخلاقی، احکام و سرگذشت انبیای گذشته است.
همچنین این کتاب با بهره گیری بیش از 400 منبع (قدیم و جدید) مشتمل بر520 صفحه در سه فصل جداگانه به نگارش درآمده که بخش عمده آن به ذکر تصاویر قرآنی اشاره دارد و بخش پایانی به جاودانگی قرآن کریم و ارتباط آن با تصویرآفرینی اختصاص دارد.
رونمایی از کتاب «زبان تصویرآفرینی یکی از رموز جاودانگی قرآن» امروز ساعت 16 در فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا برگزار شده و شرکت برای عموم آزاد است.

captcha