به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا)، محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم با بیان اینکه معاونت حقوقی و امور مجلس و معاونتهای مشابه در وزارتخانهها یک تفاوت اساسی با سایر تشکیلات داشته و آن اینکه عمده وظایف آن در دو قوه دیگر (قوه مقننه و قضاییه) رقم خورده است، اظهار کرد: این امر باعث ظرافت کار شده ولی با لحاظ آرمانهای انقلاب و نظام به عنوان یک کلیت تجزیه ناپذیر باید با رعایت اصل تفکیک قوا مأموریتهای محوله را انجام داد.
وی افزود: در هر حال به نظر میرسد با حفظ دستاوردهای این حوزه و تلاش برای استمرار فعالیتهای جاری، راهبردی و توسعهای و قدرشناسی از همه مسئولان خدومی که در معاونت حقوقی و امور مجلس اهتمام به خرج دادهاند و برای خود باقیات صالحات رقم زدهاند، بهویژه نصیری قیداری درخصوص موارد آتی نیز باید تلاش کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم گفت: اهداف و اقدامات مورد نظر به تفکیک، مطابق نمودار تشکیلاتی دفاتر امور مجلس، حقوقی و ادارهکل تدوین لوایح و تنقیح قوانین و مقررات تبیین شده است و تلاش خواهد شد با برنامهریزی مناسب در کوتاه مدت و نهایتاً طولانیمدت تحقق یابند تا انشاءالله گامی به پیش گذاشته و ضمن حفظ میراث پیشینیان، ارتقا داده شود.
وی درخصوص فعالیتهای دفتر تدوین لوایح و تنقیح قوانین و مقررات افزود: با توجه به اینکه امسال سال تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه است، باید با عزمی پایدار و جدی با استفاده از تجارب و مطالعات پیشین نسبت به نسخ، اصلاح، استمرار دستاوردهای برنامههای توسعه اول تا پنجم و یا ایجاد موادی برای رسیدن به اهداف بلند نظام آموزش عالی در پرتوی سند چشمانداز توسعه 1404، اقدام ثمربخش داشت و در این فرصت طلایی نهایت تلاش را کرد.
روشن تصریح کرد: مطالعه سندهای توسعهای، پیش نویس سند برنامه توسعه ششم، نقشه جامع علمی کشور، سند آمایش سرزمینی آموزش عالی، تعهدات، تکالیف و حقوق مقرر در قوانین، مصوبات مختلف برای تمهید مقدمات برای مطالبات دولت و دستگاهها و تعیین مطالبات وزارت علوم از سایران به نحو متقابل باید پیگیری شود.
وی در پایان اظهار کرد: در این راه از ظرفیتهاى استادان صاحبنظر دانشگاهها، اعضای هیئت علمی، کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بهویژه همکارانی که قبل از ورود به قوه مقننه در کسوت استادی دانشگاه خدمت کردهاند، استفاده کرده و دست یاری به سوی آنان دراز میکنم و از خداوند متعال توفیق عمل صالح را دارم.