جوهره حماسه اهل بیت(ع) در کربلا با آزادگان دفاع مقدس یکی است
کد خبر: 3345341
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
آیت‌الله ایمانی:

جوهره حماسه اهل بیت(ع) در کربلا با آزادگان دفاع مقدس یکی است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به بخش‌هایی از حوادث کربلا گفت: جوهره و مایه کار آزادگان کربلا با آزادگان ما یکی است و این جوهره، تنها خدا را دیدن و چشم‌پوشیدن از همه چیز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 26 مردادماه در دیدار با جمعی از آزادگان این استان که به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامیمان برگزار شد، گفت: سه روز به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی وجود دارد که یادآوری آن موجب شادی است.
وی افزود: این روزها شامل 26 دی ماه که شاه از مملکت فرار کرد، سوم خرداد که خرمشهر آزاد شد و دیگری 26 مرداد که آزادگان به میهنمان بازگشتند، است.
آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث کربلا اشاره کرد و گفت: داستان کربلا و شهادت امام حسین(ع) با تمام حوادث مشابه اختلافات فراوانی دارد اما یک اختلاف اساسی و ماهوی در داستان کربلا با همه داستان‌های فداکاری انسان‌ها در طول تاریخ وجود دارد و آن مسئله اسارت اهل بیت(ع) و علم امام حسین(ع) به این مسئله است.
وی با بیان اینکه این شرایط در هیچ‌یک از دوره‌های مختلف دوران اسلام وجود نداشته است، گفت: مسئله شهادت امام حسین(ع) در آن دوران با افتخار همراه نبود بلکه به عناون یک حرکت ضد ارزشی از قیام آن حضرت نام می‌بردند زیرا جامعه، جامعه‌ای نبود که شهادت امام حسین(ع) را به عنوان یک حرکت ارزشی تلقی کند.
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: در آن شرایط مسئله اسارت اهل بیت(ع) یک ابهام و تاریکی فوق‌العاده‌ای برای آینده اهل بیت(ع) رقم می‌زد یعنی هیچ مشخص نبود که این‌ها چه می‌شوند آیا زنده می‌مانند و یا خیر. آن هم اسارت تعدادی زن و بچه که اساساً اسارت زن از اسارت مرد کاملاً متفاوت است که این شرایط برای اهل بیت(ع) بوده و تحمل آن مطمئناً از مسئله شهادت کمتر نیست.
امام‌جمعه شیراز با یادآوری اینکه این وضعیت و حالات را در تاریخ خوانده‌ایم، افزود: اما ایستادگی و حرکتی که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) انجام دادند همان سخنی است که آزادگان ما مطرح کردند و آن این است که آزادگان ما در دست دشمن اسیر نبودند، بلکه دشمنان در دست آزادگان ما اسیر بودند و خاندان یزید نیز اسیر اهل بیت(ع) شدند.
وی ادامه داد: این مسئله نشان می‌دهد که جوهره و مایه کار یکی بوده است یعنی آنچه در کربلا اتفاق افتاده  و آنچه در انقلاب اسلامی رخ داد و عزیزان ما دوران اسارت را پشت سرگذاشتند از یک جوهره و مایه و ریشه برخوردار بوده است و آن تنها خدا را دیدن و چشم‌پوشیدن از همه چیز است.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به جمله حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا که فرمود «ما رأیت إلا جمیلا» گفت: این یعنی اینکه اهل بیت(ع) و آزادگان ما خود و مصیبت‌های خود را فراموش کرده و تنها جمال و جلال خدا را می‌بینند و این سنخیت کار آنان ا ست.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: آنچه آزادگان ما داشتند در حقیقت ادامه مطالبی بود که آزادگان کربلا اعم از زینب(س) و ام کلثوک و سکینه و دیگر اسرای اهل بیت(ع) نشان دادند و همچنین در یک مرتبه فشارهای روحی و جسمی بود.
وی اضافه کرد: جوهره کار آزادگان ما همان جوهره کار امام حسین(ع) و آزادگان کربلاست که سخن حضرت علی(ع) برای ما معنا می‌شود که در فراز و فرودهای زندگی، جوهره وجود  انسان‌ها آشکار می‌شود.

captcha