هدف از ایجاد شبهه در تاریخ قرآن تضعیف پایه‌های اسلام است
کد خبر: 3357736
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
پژوهشگر عراقی:

هدف از ایجاد شبهه در تاریخ قرآن تضعیف پایه‌های اسلام است

گروه بین‌الملل: ایجاد شک و شبهه در تاریخ قرآن کریم و شیوه نزول آن به معنای تضعیف پایه‌های دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه عراقی «الاستقامه»، «معاویه بن محمد الحسن»، از پژوهشگران اسلامی عراق، ادعای برخی مورخان بریتانیایی در مورد این که ممکن است نسخه قرآنی بیرمنگام پیش از محمد رسول الله(ص) نگاشته شده باشد، بخشی از تلاش پژوهشگران مغرض غربی برای مخدوش کردن چهره اسلام است.
وی افزود: برخی پژوهشگران کینه‌توز غربی با هدف قراردادن قرآن کریم نیت‌های پلیدی را دنبال می‌کنند، زیرا ایجاد شک و شبهه در تاریخ قرآن کریم و شیوه نزول آن به معنای تضعیف پایه‌های اسلام است.
این پژوهشگر عراقی تأکید کرد: قرآن کریم معجزه رسول اکرم(ص) است و خداوند متعال حافظ این کتاب است، بنابراین این اقدامات کینه‌توزانه غربی‌ها تنها باعث تمسک بیشتر مسلمانان به دین مبین اسلام می‌شود.
یادآور می‌شود، چند مورخ بریتانیایی ادعا کردند که نسخه قرآن تازه کشف شده در دانشگاه «بیرمنگام» انگلیس که گفته می‌شود قدیمی‌ترین نسخه قرآن موجود است، ممکن است پیش از حضرت محمد(ص) نگاشته شده باشد.
براساس آزمایش‌های رادیو کربن در دانشگاه آکسفورد، اعلام شده که نسخه قرآنی کشف شده در دانشگاه بیرمنگام می‌تواند یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های قرآن جهان باشد.
اما اکنون چند مورخ بریتانیایی ادعا کرده‌اند که این نسخه خطی ممکن است متعلق به پیش از زمان پیامبر(ص) بوده و در زمان صدر اسلام بازنویسی شده باشد.

مطالب مرتبط
captcha