واکنش صاحب‌نظران به دعاوی پیرامون قرآن بیرمنگام/ چالش‌‌های پارک‌های علم و فناوری در بیان معاون وزیر
کد خبر: 3357522
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
مهم‌ترین اخبار هفته در سرویس معارف؛

واکنش صاحب‌نظران به دعاوی پیرامون قرآن بیرمنگام/ چالش‌‌های پارک‌های علم و فناوری در بیان معاون وزیر

گروه دانشگاه: واکنش صاحب‌نظران قرآن به دعاوی پیرامون قرآن بیرمنگام، بازخوردهای مثبت به نامه‌نگاری آیت‌الله مکارم با شیخ الازهر و دیدگاه معاون وزیر درباره مشکلات فراروی پارک‌های علم و فناوری از مهم‌ترین اخبار گروه معارف در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در ادامه مروری داریم بر مهم‌ترین اخبار سرویس معارف که در هفته گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ایکنا قرار گرفت:

«کربن ۱۴» نشان‌دهنده تاریخ دقیق نگارش خط نیست

سیدمحمدعلی ایازی در واکنش به ادعای دانشمندان بریتانیایی درباره قرآن بیرمنگام، اظهار کرد: آزمایش کربن ۱۴ دقت کافی ندارد؛ ضمن اینکه در گذشته، پوست حیوان را چندین بار شستشو می‌دادند و روی آن می‌نوشتند و از این جهت، فرضیه بیرمنگام سندیت ندارد.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی خواستار ساخت فیلم سینمایی درباره علامه شد

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی 10 شهریور در جمع شماری از فعالان فرهنگی و دست‌اندرکاران صدا و سیمای اصفهان با تأکید بر جایگاه والای علامه مجلسی بر ضرورت ایجاد دانشکده علوم حدیث به نام ایشان و تولید فیلم سینمایی درباره شخصیت علامه تأکید کرد.

فرهادی: سند طرح آمایش آموزش عالی به‌زودی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بازنگری رشته‌های تحصیلی در طرح آمایش آموزش عالی دیده شده است، گفت: سند طرح آمایش آموزش عالی به‌زودی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

جعفر نکونام: ساختار متن قرآن ادعای انتساب نسخه بیرمنگام به پیش از اسلام را رد می‌کند

دانشیار دانشگاه قم در واکنش به ادعای چند مورخ بریتانیایی در خصوص تعلق نسخه قرآن بیرمنگام به پیش از پیامبر گفت: این ادعا به قدری سخیف است که کمتر کسی می‌تواند آن را بپذیرد؛ زیرا ساختار متن قرآن به وضوح نشان می‌دهد که متن در خطاب به شخص پیامبر اسلام(ص) است.

آیت‎الله‌العظمی علوی گرگانی: ارائه وام با سود بالا خدمت به مردم نیست

آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی در دیدار مدیر و کارمندان یکی از مؤسسات مالی قم با بیان اینکه سود بانکی بالا خدمت به مردم نیست، گفت: دیرکرد و سود بالای بانکی باید از نظام بانکی برداشته شود و مطمئن باشید که بانک‌ها بدون این دو نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در کار خود موفق‌تر نیز خواهند شد.

مشکلات فراروی پارک‌های علم و فناوری از زبان معاون وزیر

معاون پژوهشی وزیر علوم در نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری با اشاره به چالش‌های توسعه فناوری گفت: جایگاه فناوری و نوآوری در سیاست‌های کلان کشور شفاف نیست و در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ضعف داریم.

محسن غرویان: علمای اسلام حرکت تقریبی آیت‌الله‌العظمی مکارم را تقویت کنند

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به تاثیر مفید حرکت تقریبی اخیر آیت‌الله‌العظمی مکارم اظهار کرد: علمای شیعه و سنی از خود سؤال کنند که دستاورد تکفیر و طرد یکدیگر و دوری از هم چه بوده است؟

آغاز ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی از هفتم شهریورماه

مشاور عالی سازمان سنجش از آغاز ثبت نام دوره‌های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی از روز هفتم شهریورماه خبر داد.

جزئیات پذیرش بدون آزمون مقاطع دکتری و ارشد دانشگاه قرآن و حدیث اعلام شد

دانشگاه قرآن و حدیث بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

پذیرش دانشجو در گرایش اعجاز رشته علوم قرآنی برای سال تحصیلی ۹۶ ـ ۹۵

رئیس پژوهشکده اعجاز با بیان اینکه تأسیس رشته علوم قرآنی گرایش اعجاز قرآن در دانشگاه شهید بهشتی در حال طی کردن مراحل اداری در وزارت علوم است، از پذیرش دانشجو برای این رشته در سال تحصیلی ۹۶ ـ ۹۵ خبر داد.

شهادت دانشجوی پیام نور مرکز خوزستان در دفاع از حرم حضرت زینب(س)

احمد حیاری، دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه پیام نور استان خوزستان مرکز شوش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

تخصیص بودجه دانشگاه‌ها، بر اساس رتبه‌بندی آن‌ها انجام می‌گیرد

وزیر علوم با بیان اینکه امسال سعی کرده‌ایم تا با تعریف جدید و دقیق‌تری، بحث رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را مدیریت کنیم، گفت: ‏این موضوع با توجه به تمام ابعاد علمی و آموزشی صورت می‌گیرد و تخصیص بودجه هم براساس همین رتبه‌بندی‌ها انجام می‌گیرد.

برگزیده شدن۵۰ مقاله از میان مقالات ارسالی به همایش قرآن و امام خمینی

رشید جعفرپور از برگزیده شدن ۵۰ مقاله از میان ۶۰۰ مقاله ارسالی به همایش قرآن و امام خمینی خبر داد.

پیگیری گفتمان ایده تا محصول در وزارت علوم

وزیر علوم با بیان این‌که بودجه پارک‌های علم و فناوری باید بیشتر شود، اظهار کرد: باید گفتمان ایده تا محصول را پیگیری کنیم و این امر به‌صورت دستور العمل ابلاغی باشد.

نظر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در خصوص فروش و نصب فیلترشکن

آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در پاسخ به استفتائی، در خصوص فروش و نصب فیلترشکن عنوان کرد: اگر بترسد که با این کار شخص به گناه بیافتد، جایز نیست.

معاون جدید آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن منصوب شد

حجت‌الاسلام سیدمحمد نقیب به‌‌عنوان معاون جدید آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم منصوب شد.

حفظ مقدسات دینی؛ خط قرمز برای اعطای مجوز به تشکل‌های جدید دانشجویی

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به چگونگی اعطای مجوز فعالیت به تشکل‌های جدید دانشجویی گفت: حفظ مقدسات دینی، منافع ملی و نداشتن نگاه حزبی، خط قرمزهای ما برای اعطای مجوز فعالیت به تشکل‌های جدید دانشجویی است.

تدوین سرفصل‌‌های «علوم قرآنی» در چه مرحله‌ای است؟

مجری تدوین برخی سرفصل‌های رشته علوم قرآن و حدیث با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌ها در تعیین سرفصل‌ها، گفت: بر اساس پیشنهاد جدید، ۱۷ سرفصل قبلی آرام آرام یا یکباره و کامل حذف می‌شوند و سرفصل‌های جدید محور کار قرار می‌گیرد.

جلسه نقد و بررسی کتاب «روش‌شناسی تاریخی در علوم قرآن و حدیث» برگزارشد

جلسه نقد و بررسی کتاب «روش شناسی تاریخی در علوم قرآن و حدیث» یکشنبه ۸ شهریور در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

captcha