جلسات تفسیر قرآن تهران در هفته پیش‌ رو
کد خبر: 3377588
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

جلسات تفسیر قرآن تهران در هفته پیش‌ رو

گروه اندیشه: در هفته جاری، جلسات تفسیر قرآن حضرات آیات ضیاءآبادی، غروی علیاری و قرهی و حجت‌الاسلام والمسلمین جاودان در شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، جلسات برجسته تفسیر قرآن مختلفی این هفته در مناطق مختلف تهران برگزار می‌شود که اطلاعات مربوط به برگزاری آن‌ها به قرار ذیل است:

جلسه خصوصی تفسیر قرآن آیت‌الله‌‌ غروی‌علیاری

جلسه خصوصی تفسیر قرآن آیت‌الله غروی‌علیاری چهارشنبه‌، 15 مهرماه در شبستان مسجد جامع فاطمیه، واقع در تهران نو، خیابان وحیدیه، میدان تسلیحات برگزار می‌شود.

جلسه عمومی تفسیر قرآن آیت‌الله‌ غروی علیاری

جلسه عمومی تفسیر قرآن این مفسر قرآن جمعه شب‌ها در مسجد جامع فاطمیه برگزار می‌شود و این هفته 17 مهرماه نیز طبق روال معمول برگزار خواهد شد.

برگزاری جلسه تفسیر قرآن آیت‌الله ضیاء‌آبادی

جلسه تفسیر اخلاقی قرآن آیت‌الله ضیاءآبادی دوشنبه شب‌، 13 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد علی بن حسین(ع) واقع در میدان قدس، خیابان دربند، خیابان شهید زمانی، کوچه شهید شفیعی برگزار می‌شود. ایشان هر شب برای اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد حضور دارد و حدود نیم‌ساعت صحبت می‌کند اما جلسات دوشنبه‌شب‌ها حاوی تفسیر اخلاقی قرآن است.

برگزاری جلسه تفسیر حجت‌الاسلام والمسلمین جاودان

جلسه تفسیر حجت‌‌الاسلام والمسلمین جاودان چهارشنبه، 15 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه شیخ مرتضی زاهد، به نشانی خیابان شهیدمصطفی خمینی، قبل از چهارراه مولوی، سمت چپ، کوچه شهید بالاگر، بن‌بست شهید‌صادقی، پلاک 24 برگزار می‌شود.

جلسه تفسیر قرآن آیت‌الله قرهی

جلسه تفسیر قرآن آیت‌الله قرهی نیز یکشنبه، 12 مهرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در مهدیه القائم المنتظر(ع) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جلسه به این مهدیه واقع در تهرانپارس، شهرک حکیمیه، والفجر، انتهای بلوار نور، جنب پارک ساحل مراجعه کنند. جلسه این هفته که همزمان با شب شهادت حضرت جوادالائمه(ع) است با محوریت آن حضرت برگزار خواهد شد.

جلسه اخلاق آیت‌الله قرهی

جلسه اخلاق آیت‌الله قرهی نیز چهارشنبه، 15 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مهدیه القائم المنتظر(ع) برگزار می‌شود.

قطعی‌نبودن برگزاری جلسه تفسیر آیت‌الله ری‌شهری

پیش از این قرار بود برگزاری جلسه تفسیر قرآن آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) که با موضوع سوره حمد است، با شروع ماه مهر دوباره از سر گرفته شود؛ اما برگزاری آن هنوز مشخص نشده است . قبلاً این جلسات روزهای پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شد و با نظر سنجی به‌عمل آمده از زائران قرار است این جلسات در روزهای جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شود. برگزاری جلسه این هفته قطعی نیست.

تعطیلی جلسه تفسیر قرآن آیت‌الله محقق داماد تا پایان مهرماه

جلسه تفسیر قرآن در حکمت متعالیه که پیش از این توسط آیت‌الله محقق داماد در روزهای دوشنبه در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شد، تا پایان مهرماه تعطیل است.

captcha