اندیشه‌های مرحوم علامه طباطبایی(ره) در دانشگاه اصفهان بررسی می‌شود
کد خبر: 3453255
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
با حضور غلامحسین ابراهیمی دینانی؛

اندیشه‌های مرحوم علامه طباطبایی(ره) در دانشگاه اصفهان بررسی می‌شود

گروه اندیشه: غلامحسین ابراهیمی دینانی، فیلسوف، متفکر و استاد سابق دانشگاه تهران در دانشگاه اصفهان به معرفی شخصیت و اندیشه‌های مرحوم استاد علامه طباطبایی(ره) می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به‌مناسبت بزرگداشت روزجهانی فلسفه و بزرگ فیلسوف جهان اسلام، علامه طباطبایی(ره)، «غلامحسین ابراهیمی دینانی»؛ فیلسوف، متفکرو استاد سابق دانشگاه تهران، فردا سه‌شنبه، 26 آبان‌ماه در دانشگاه اصفهان به معرفی و تبیین شخصیت و اندیشه های مرحوم استاد علامه طباطبایی(ره) می‌پردازند.
غلامحسین ابراهیمی دینانی که خود از شاگردان برجسته مرحوم علامه طباطبایی(ره) بوده است، بیش از ده‌ها کتاب و صدها مقاله در زمینه فلسفه و کلام اسلامی منتشرکرده است که «دفترعقل و آیت عشق»، «ماجرای فکرفلسفی در جهان اسلان»، «قواعد کلی فلسفی در فلسفهٔ اسلامی» و «شعاع اندیشه و شهود در فلسفه سهروردی» از جمله مهمترین آثار این فیلسوف است.
وی چند سالی است که علاوه بر تدریس در مؤسسه پژوهشی حکت و فلسفه ایران، در برنامه معرفت نیز که روزهای جمعه هر هفته از شبکه چهار سیما پخش می‌شود، شرکت می‌کنند. این استاد فلسفه در این برنامه که یکی از پرمخاط‌ب‌ترین برنامه‌های شبکه چهار است، به شرح اشعار شعرای بزرگ ایران و همچنین، آثار و اندیشه‌های فلسوفان جهان اسلام می‌پردازند.
براساس این گزارش، سخنرانی ابراهیمی دینانی، فردا، 26 آبان‌ماه، ساعت 10 در تالار صائب دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

captcha