وظیفه امروز ما تلاش برای خروج قرآن از مهجوریت است
کد خبر: 3473808
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

وظیفه امروز ما تلاش برای خروج قرآن از مهجوریت است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: امروز وظیفه مهم ما در اشاعه فرهنگ قرآنی باید در جهت برپایی کرسی‌های تلاوت، قرائت، تدبر در قرآن، عمل به آن و تلاش برای خروج قرآن از مهجوریت باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رئیس‌ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان روز گذشته، 18 بهمن‌ماه در محفل قرآنی شهرستان کوهپایه با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با ابعاد و وسعت و گستره جغرافیای ایران شکل گرفت و بعد شعاع آن، جهان را فرا گرفت و این انقلاب دِینِ و بدهی مردم ایران نسبت به قرآن و اسلام بود.
وی با بیان اینکه امروز شعاع انقلاب اسلامی ایران در تمام نقاط دنیا ساطع شده و خیلی‌ها خواستند مانع تابش این نور شوند، افزود: این کار امکان پذیر نخواهد بود، زیراکه خود خداوند در آیه 8 سوره صف می‌فرماید «يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه امروز دِینِ دیگری نسبت به این نظام، انقلاب و قرآن داریم و آن صیانت از دست آوردها است، بیان کرد: وظیفه امروز ما نسبت به صیانت از نظام و انقلاب اسلامی تنها از راه توسعه امور معنوی در جامعه تحقق پیدا می‌کند.
رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن در ادامه با بیان اینکه خداوند از قرآن به کتاب مبین، یعنی کتابی که تبیین کننده آن‌چه مورد نیاز بشر برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است، یاد می‌کند،گفت: خداوند با فرستادن پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) که از ایشان به امام مبین یاد شده، خواسته تا در جامعه، دین مبین حکم فرما شود.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم دین مبین حکم فرما شود، باید مفاهیم اسلام در جامعه پیاده شده و حکومت قرآنی شود، گفت: از نظر قرآن حکومتی قرآنی است که حاکم آن مشروعیت داشته باشد نه حاکمی که اهل ظلم و جور باشد و مردم ایران به این نتیجه رسیدند باید تحت رهبری ولی فقیه حرکت کنند و حکومت را به سمت حکومت قرآنی پیش ببرند.
قطبی گفت: امروز وظیفه مهم  ما در اشاعه فرهنگ قرآنی باید در جهت برپایی کرسی‌های تلاوت، قرائت، تدبر در قرآن، عمل به آن و تلاش برای خروج قرآن از مهجوریت باشد.
captcha