افتتاحیه مسابقات قرآن جامعه کار و تلاش در مشهد برگزار شد/ تقدیر از حاجی‌حسنی
کد خبر: 3481793
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

افتتاحیه مسابقات قرآن جامعه کار و تلاش در مشهد برگزار شد/ تقدیر از حاجی‌حسنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: افتتاحیه دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز، 18 اسفندماه به میزبانی مشهد در مسجد رضوان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن (ايكنا) از خراسان رضوي، افتتاحیه دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبح امروز، 18 اسفندماه به میزبانی مشهد در مسجد رضوان برگزار شد.   
این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی آغاز و پس از آن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در سالن طنین‌افکن شد و سپس حاضران صلوات خاصه امام رضا(ع) را قرائت کردند.

افتتاحیه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش/تقدیر از از محسن حاجی حسنی کارگر
مجتبی نورانی، دبیر دهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش در این مراسم با اشاره به تقدیر از محسن حاجی‌حسنی‌کارگر در مسابقات، عنوان کرد: محسن حاجی حسنی عزیز بزرگواری بود که امیدوارم خدای متعال به ما لیاقت دهد و از شفاعت این شهید ارزشمند برخوردار باشیم.
نورانی ابراز کرد: اهتمام به نشر و فرهنگ قرآنی و استعانت از نور بی‌پایان آن سرلوحه همه برنامه‌های فرهنگی ما بوده، در همین راستا در دفتر وزارت‌خانه علاوه بر برنامه‌ریزی آموزشی و برگزاری محافل قرآنی در جامعه کار و تلاش، تاکنون 9 دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را ویژه جامعه کار و تلاش برگزار کرده‌ایم.
دبیر دهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش تصریح کرد: امروز شاهد آغاز دهمین دوره مسابقات قرآن هستیم که امیدواریم با لطف خداوند تبارک و تعالی بهتر از دوره‌های قبل برگزار شود، در این دوره از مسابقات شاهد حضور وسیع‌تر و گسترده‌تری از اعضای جامعه کار و تلاش نسبت به دوره‌های گذشته هستیم.

افتتاحیه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش/تقدیر از از محسن حاجی حسنی کارگر
نورانی با بیان اینکه در دوره مقدماتی مسابقات قرآن کریم شش هزار نفر از قاریان جامعه کار و تولید شرکت داشتند، عنوان کرد: هم اکنون 256 نفر آقا و 234 نفر خانم در مرحله نهایی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسینی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه امروز جامعه و نسل ما مصیبت‌زده آسیب‌های اجتماعی هستند، عنوان کرد: دشمنان اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی ما با ابزارهای متعدد به فکر منحرف کردن فرزندان ما هستند و هر اتفاقی که در عرصه جامعه پیش می‌آید، فرزندان ما دچار مشکل می‌شوند.
وی ابراز کرد: اعتیاد، بیکاری، بزهکاری و انحرافات مختلف اخلاقی نسل ما را تهدید می‌کند اما بر طبق پژوهش‌ها، آمارها آن کسانی که با قرآن آشنا شدند جان خود را با سروش وحی الهی آشنا کردند، در تشکیلات و موسسات قرآن وقت می‌گذارند و پای وحی قرآن کریم ساعات و وقت خود ر ا می‌گذرانند، نسبت به این آسیب‌های اجتماعی مصونیت فراوانی دارند.
حجت‌الاسلام مرویان‌حسینی با بیان اینکه امروز قرآن کریم می‌تواند پشتیبان نسل نو ما باشد، عنوان کرد: اگر به صحیح‌خوانی،‌ تلاوت، حفظ و مفاهیم در عرصه‌های مختلف توجه داشته باشیم از همه آسیب‌ها دور خواهیم بود.

افتتاحیه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش/تقدیر از از محسن حاجی حسنی کارگر
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: جوانان ما باید زیبا،‌ دلنشین و عزت‌مندانه قرآن بخوانند با محافل و مجالس آشنا شوند که در این صورت آرام آرام به انس با قرآن کشیده می‌شوند.
بر اساس این گزارش، پیام آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی‌آملی، مرجع تقلید شیعیان در این مراسم پخش شد که در بخشی از این پیام آمده است: قرآن کریم به کار اهتمام فراوان دارد. دو پیمغبر ما در خدمت کار و تلاش بوده‌اند. اول حضرت یوسف(ع) که در زمان خود وزارت اقتصاد کشور قطحی زده مصر را به دست گرفت و اعلام کرد که در شرایط فعلی من در اقتصاد تخصص دارم و می‌توانم کشور را از این وضعیت نجات دهم.
دیگری حضرت موسی(ع) بود که در زمان حضرت شعیب(ع) در این زمینه فعالیت می‌کرد. مطابق دستورات قرآنی بهترین وزیر، بهترین کارگر، بهترین کارمند کسی است که هم متخصص و هم متعهد باشد.
در بخش دیگر پیام می‌خوانیم: حضرت یوسف(ع) آن زمان اعلام کردند که من در امور اقتصادی آگاهم و حافظ هستم یعنی اختلاس نمی کنم از کار کم و کاستی نمی‌گذارم. در عین حال دارای تخصص و تعهد در کار خود هستم. کارگر کسی است که هم متخصص و هم متعهد باشد. آن مسئله‌ای که می‌تواند نظام را اداره کند تعهد و تخصص است.
یادآور می‌شود، اجرای تواشیح گروه فدک‌الزهرا(س) و بزرگداشت شهید محسن حسنی‌کارگر از دیگر برنامه‌های افتتاحیه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش بود.
captcha