بانک اطلاعات هنرمندان و مبلغان خراسان رضوی تکمیل می‌شود
کد خبر: 3493577
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

بانک اطلاعات هنرمندان و مبلغان خراسان رضوی تکمیل می‌شود

گروه اجتماعی: رئيس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خراسان رضوی از تکمیل بانک اطلاعات هنرمندان تمامی رشته‌های هنری و مبلغان مسلط به زبان‌های خارجی و مباحث تبلیغی ـ معرفتی خراسان رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدحامد ملکوتی‌تبار، رئيس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت:  یکی از نیازهای برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های آینده داشتن اطلاعات کافی و دقیق از وضعیت موجود است. بر هر مدیر و مسئولی لازم است تا با در اختیار داشتن اطلاعات مورد نیاز به استناد آنها بتواند تصمیمات درستی را اتخاذ کند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما از گذشته تاکنون در بخش اعزام مبلغان و هنرمندان به خارج از کشور داشتیم این بود که همه اطلاعات و ارتباطات، شفاهی و صرفا به ذهن مسئولان محدود می‌شد و به صورت دسته‌بندی‌شده، مدون و مکتوب نبود بنابراین هنگام اعزام متأسفانه اطلاعات گسترده‌ای از وضع موجود در دسترس نبود.
رئيس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خراسان رضوی با بیان اینکه این اتفاق باعث می‌شد تا نهایتا در تصمیم‌گیری‌ها از افرادی که در دسترس‌تر هستند بهره ببریم، اضافه کرد: این اتفاق خوشایندی نبود و بعضا باعث اعزام گروه‌هایی می‌شد که از کیفیت پایین‌تری برخوردارند و غالبا انتخاب‌های شایسته‌ای صورت نمی‌گرفت و یا اعتراض دیگر افراد را به جهت دیده نشدن در پی داشت.
وی در ادامه افزود: وجود چنین مشکلاتی سبب شد تا تصمیمی مبنی بر تنظیم یک بانک اطلاعاتی دقیق و به روز از مجموعه ظرفیت‌های موجود در بخش هنرمندان و مبلغان گرفته شود؛ بدین منظور فراخوانی برای برای این دو بخش ارائه شد و طی آن از تمامی هنرمندان در کلیه رشته‌های هنری همچون معرق، تذهیب، خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، موسیقی، عکاسی، جاجیم بافی، قلم‌زنی، شاهنامه‌خوانی، طراحی لباس و دوخت‌هاس سنتی و.... به منظور حضور در عرصه بین‌المللی، دعوت شد تا اطلاعاتشان را برای ثبت در این بانک اطلاعاتی ارائه دهند.
حجت‌الاسلام ملکوتی‌تبار در تشریح این مطلب افزود: اطلاعات و رزومه هنرمندان به دو صورت فردی و گروهی ثبت می‌شود؛ به عنوان نمونه هنرمندانی که در گروه‌های تواشیح، تئاتر و...  به صورت گروهی فعالیت می‌کنند نام گروه آنها در این بانک اطلاعاتی درج می‌شود؛ همچنین اطلاعات مؤسسات فرهنگی و هنری که در بخش خصوصی مشغول فعالیت هستند نیز دریافت می‌شود تا بتوانیم در انتخاب گروه‌های اعزامی با آنان مشورت کرده و از رأی و نظر آن‌ها نیز بهره‌مند شویم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تکمیل بانک اطلاعاتی مبلغان نیز اشاره و اظهار کرد: از این قشر نیز طی فراخوانی درخواست شده است تا تمامی مبلغانی که علاوه بر تسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، عربی، اسپانیایی، ملایو و زبان‌های دیگر  پرکاربرد در کشورهای خارجی در مسائل تبلیغی و دینی نیز توانمند هستند، اطلاعاتشان را در اختیار ما بگذارند تا در هنگام اعزام بتوانیم بهترین‌ها را گزینش و به کشورهای مد نظر اعزام کنیم.
رئيس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خراسان رضوی در خاتمه یادآور شد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خراسان رضوی به نشانی www.mashhad.icro.ir فرم‌های مربوطه را دریافت و پس از تکمیل به همراه نمونه آثار به ایمیل mashhadicro@yahoo.com ارسال کنند؛ همچنین می‌توانند با سازمان تماس گرفته و یا به صورت حضوری مراجعه کنند.

captcha