وی افزود: کافی است که یک مورد وقوع این مسئله را ثابت کنیم که از دل قرآن، علم انسانی ارایه شده باشد که این مسئله توسط ابن خلدون در علوم اجتماعی تاحدی صورت گرفته است و وی در بحث انحطاط تمدن ها عمدتا دلایل خود را مستند به قرآن کرده است.
حبیبی بیان کرد: در طول تاریخ تمدن اسلامی کارهای بزرگی در این زمینه صورت گرفته و ما هم می توانیم راه آنان را ادامه بدهیم که یک مورد مطالعه شده توسط بنده، ابن خلدون بوده است.
وی در تعریف علم انسانی اظهار کرد: این واژه کاملا جدید است اگرچه ما در سنت خودمان مطالب زیادی درباره انسان داشته ایم ولی مدنظر ما علوم جدید انسانی است، لذا نمی توان هر بحثی در گذشته را به عنوان علوم انسانی دانست.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: خیلی از افراد تعریفی از علم انسانی ارایه نداده می خواهند وارد بحث شوند در حالی که باید مراقب باشیم گرفتار اشتراک لفظی در واژه علم انسانی نشویم.