استاد حوزه:
حقیقت لیلة القدر، درک امام زمان(عج) است
گروه حوزههای علمیه: استاد حوزه علمیه تاکید کرد: تغییر مکانتی حقیقت لیلة القدر درک قلبی و حقیقی امام زمان است.
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) حجتالاسلام والمسلمین سیدحسن مومنی، استاد حوزه علمیه در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در حرم حضرت معصومه (س) گفت: شب نوزدهم شب تقدیر، شب بیست و یکم تثبیت و شب بیست و سوم که از اهمیت بالاتری برخوردار است شب تنفیذ آنهم به دست امام زمان(عج) است.
وی افزود: امشب باید کاری کرد که وجود نازنین حضرت توجه به ما هم داشته باشد، زیرا امشب شب تنفیذ احکام به دست امام است. امشب شب حرکت است که یک حرکت حرکت مکانی و یک حرکت مکانتی است.
این استاد حوزه تصریح کرد: سلمان ره صدساله را در یک سحرگاه طی کرد و «سلمان منا» شد که حرکت مکانتی است زیرا سرعت حرکت در حرکت مکانتی مانند طی الارض است و شب قدر شب حرکت مکانتی است.
این استاد حوزه با استفاده از آیات و روایات بیان کرد: امشب از یک جایگاه، انسان را به اعلی درجه میرسانند به چند دلیل. اول اینکه شب قدر، معجزه رمضان و شب نزول قرآن و معجزه خاتم الانبیاء است. امشب اگر کسی نادم شود و اراده به بازگشت کند جواب میگیرد زیرا رمضان فرصت اراده و تصمیم را برای ما ایجاد میکند.
وی اظهار کرد: یکی از نشانههای اجابت، اجازه دعاکردن است، یوسف هفت سال نتوانست دعا کند، بنابراین نباید ناامید باشیم همین که به ما اجازه داده تا قرآن بر سر بگیریم نشانه اجابت کردن است.
مومنی تصریح کرد: خدا میگوید «ای بندگان من»، «یا عبادی» آیا این تعبیر به کسانی اطلاق شده که اهل تهجد و شب زنده داری هستند؟ نه! مراد کسانی هستند که گناهکارند.
وی افزود: پیامبر به خدا فرمود از اعمال بد امتم نمیخواهم جز من و تو کسی اطلاع داشته باشد و خداوند فرمود به عزت و جلالم نمیگذارم برخی اعمال آنان را تو هم بفهمی زیرا اینها اگر امت تو هستند، در درجه اول بنده من هستند.
این استاد حوزه بیان کرد: دومین دلیل برای ارتقاء انسان در چنین شبی، اینکه امشب، شب نزول فرشتگان بر امام زمان است و سومین دلیل، اینکه امشب، شب نزول رحمت الهی است که طی کردن این سه مورد شب قدر را برتر از هشتاد سال یعنی یک عمر قرار داده است، یعنی میتوان ره صدساله را یک شبه طی کرد فقط باید دل بکشند و انابه و توبه به درگاه خدا بکنیم.
وی افزود: تغییر مکانتی حقیقت لیلة القدر درک قلبی و حقیقی امام زمان است و راه آن بندگی و تصمیم برای شروع بندگی حقیقی است.