کشته شدن حجاج ایرانی نباید بدون پیگیری رها شود
کد خبر: 3528991
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

کشته شدن حجاج ایرانی نباید بدون پیگیری رها شود

گروه سیاسی: امام‌جمعه شهرضا گفت: کشته شدن حج کثیری از حجاج ایرانی بر اثر بی‌لیاقتی حکومت آل سعود نباید بدون پیگیری رها شود، بنابراین لازم است کشورهای مسلمان برای پیگیری این مسئله متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی، امام‌جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرضا، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، اظهار کرد: کشته شدن حج کثیری از حجاج ایرانی بر اثر بی‌لیاقتی حکومت آل سعود نباید بدون پیگیری رها شود، بنابراین لازم است کشورهای مسلمان برای پیگیری این مسئله متحد شوند.
وی افزود: باید کمیته‌ای حقیقت یاب متشکل از کشورهایی که بیشترین آسیب را در حوادث مکه و من در سال گذشته دیده‌اند تشکیل و علل این حوادث را پیگیری شود.
وی ادامه داد: مناسک حج امسال بدون حضور حجاج ایرانی برگزار می‌شود و عامل اصلی این مسئله حکومت جنایتکار عربستان سعودی است.
امام جمعه شهرضا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص فجایع مکه و منا در مراسم حج سال گذشته، گفت: عربستان سعودی باید پاسخگوی اقدامات جنایتکارانه خود در منطقه و جهان باشد، کشورهای اسلامی هم نباید اجازه دهند حکومتی که لیاقت اداره مناسک حج را ندارد، به سادگی و بدون محاکمه رها شود.
یعقوبی با اشاره به برخی از روایات اسلامی در خصوص لزوم تأمین امنیت حجاج در موسم حج، بیان کرد: مقام و جایگاهی که حجاج در نزد خداوند دارند با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست، کشته شدن عده زیادی از حجاج در حوادث مکه و منا در سال گذشته، نشانه بی لیاقتی و عدم کفایت آل سعود در اداره مناسک حج بوده است.
وی گفت: ادای احترام به حجاج و تأمین امنیت آن‌ها بسیار ضروری است، حکومت نالایق و بی کفایت آل سعود در سال گذشته باعث مرگ حدود هفت هزار نفر از حجاجی شد که برای ادای فریضه الهی حج به این کشور سفر کرده بودند.
امام‌جمعه شهرضا گفت: آمریکا و اسراییل به عنوان مهم‌ترین حامیان حکومت جنایتکار آل سعود، شریک تمامی جرایم و جنایات این حکومت در منطقه هستند.
captcha