جنگ تحمیلی، روحیه خودباوری و اعتماد به‌نفس را در نیروی مسلح تقویت کرد
کد خبر: 3532006
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

جنگ تحمیلی، روحیه خودباوری و اعتماد به‌نفس را در نیروی مسلح تقویت کرد

گروه سیاسی: فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش در شهرضا گفت: جنگ تحمیلی، سبب ایجاد و تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در نیروی مسلح شد.

محمدرسول همتی، فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش در شهرضا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: طبق فرموده امام راحل(ره)، دوران دفاع مقدس ثمرات و آثار زیادی برای مردم داشت که ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، مهم‌ترین آن‌ها بوده است.
وی تصریح کرد: در آغاز تهاجم همه جانبه دشمن علیه کشورمان، با وجود اینکه از نظر ادوات و سلاح‌های جنگی در وضعیت مناسبی قرار داشتیم، اما به علت وابستگی به مستشاران خارجی، توان استفاده از آن‌ها  نداشتیم.
فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش در شهرضا، بیان کرد: متأسفانه در دوران قبل از انقلاب وابستگی ما به نیروهای آمریکایی به اندازه‌ای بود که توان ایجاد هیچ یک از ادوات رزمی، دفاعی و نظامی را نداشتیم.
همتی اظهار کرد: تنها سرمایه ارتش و قوای مسلح ما در آن زمان، نیروی انسانی مؤمن و متعهدی بود که عاشق شهادت و دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی بودند.
وی گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به درجه‌ای از توان تسلیحاتی رسیده‌اند که توانایی استفاده از تمامی جنگ افزارهای روز دنیا را داشته و امکان تولید پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی جهان را نیز دارند.
فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش در شهرضا تصریح کرد: دانش‌های روز دنیا که در دانشکده‌های افسری به نیروهای رزمی کشور آموزش داده می‌شود، توان علمی و دانش فنی نیروهای مومن و متعهد ما را افزایش داده است.
همتی با اشاره به شهادت شهید محمد مردای از گروه 22 توپخانه ارتش در شهرضا در مبارزه با گروهک ترویستی داعش در سوریه، اظهار کرد: این واقعه به عنوان برگ زرینی در تاریخ افتخارات مردم شهرضا ثبت خواهد شد.
وی اضافه کرد: استقبال و تشییع کم‌نظیر مردم شهرستان شهرضا از این شهید، نشان دهنده روحیه ولایتمداری و انقلابی مردم شهرضا بود.
captcha