دفاع مقدس بیانگر میراث فرهنگی و معنوی در ایران است
کد خبر: 3532170
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

دفاع مقدس بیانگر میراث فرهنگی و معنوی در ایران است

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: دفاع مقدس به عنوان یک رویداد مهم در تاریخ، بیانگر میراث فرهنگی و معنوی جامعه ما است و این مهم باید برای همگان نمایش داده شود که در این رویداد مهم چه اتفاقاتی رخ داده است.

فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان صبح امروز پنجشنبه اول مهرماه در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس به زبان انگلیسی که در مسجد شیخ لطف‌الله واقع در میدان امام برگزارشد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهارکرد: ایمان، ایستادگی و مقاومت مردم از پیام‌های دفاع مقدس است.
الهیاری ادامه داد: در هشت سال جنگ که به عنوان دوران دفاع مقدس معروف است، مردم با ایمان و ایثار در مقابل تهاجم دشمن ایستادگی کردند.
وی افزود: امروزه وظیفه ما این است که از رشادت‌ها و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس تجلیل داشته باشیم و یاد خاطره آن‌ها را گرامی بداریم.   
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: دفاع مقدس به عنوان یک رویداد مهم در تاریخ، بیانگر میراث فرهنگی و معنوی جامعه ما است و این مهم باید برای همگان نمایش داده شود که در این رویداد مهم چه اتفاقاتی رخ داده است.
الهیاری تصریح کرد: بخشی از تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در اصفهان، در برخی از مکان‌های تاریخی اصفهان نظیر میدان امام تجلی پیدا کرده و به همین دلیل برگزاری این نمایشگاه در این مکان خاطرات آن روز را برای مردم زنده می‌کند.
وی افزود: در این نمایشگاه 50 تابلوی هنری در خصوص معرفی شهدا و حماسه آفرینی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای بازدید گردشگران خارجی به نمایش گذاشته شده است که  یکی از این  تابلوها، تصویری از  شهید خرازی به صورت قلم زنی می‌باشد که توسط یکی از اساتید هنرمند اصفهانی ساخته شده است.
captcha