ادغام اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و اتحادیه مؤسسات قرآنی در استان‌ها
کد خبر: 3534101
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
شیخ ویسی خبرداد:

ادغام اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و اتحادیه مؤسسات قرآنی در استان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک مقام مسئول در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ادغام اتحادیه تشکل‌های قرآنی و اتحادیه مؤسسات قرآنی در استان‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حمیدرضا شیخ ویسی، قائم مقام مدیرکل و معاون امور رسیدگی به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش مدیران عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور که صبح پنج شنبه 8 مهرماه در مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، با اشاره به بحث ادغام دو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه مؤسسات قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان‌ها، گفت: جلسات اولیه این طرح در معاونت قرآن و عترت برگزار شده و قرار است دو اتحادیه در سطح استان‌ها ادغام شوند و اتحادیه متقن به وجود آید که در نهایت به تأسیس اتحادیه کشوری منجر شود.
وی اظهار کرد: شعار معاونت قرآن و عترت در سال 1395، «به سوی فهم قرآن» است که بخشی از آن را در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم شاهد بودیم. در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت نیز یکی از هجده رشته آزمون، سوره مبارکه صف با محوریت مفاهیم این سوره ویژه کارمندان دولت و مؤسسات و نهادهاست که کارمندان دولت می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و به ازای قبولی در آن، 28 ساعت آموزش ضمن خدمت با هماهنگی سازمان مدیریت به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.
 هم چنین سید مرتضی نیکزاد، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور و مدیرعامل بنیاد قرآنی روشندلان استان اصفهان با بیان اینکه دشمنان آماده‌اند تا در صورت ضعف بنیه دفاعی یا وجود تفرقه و چند دستگی در کشور، از فرصت استفاده کرده و جمهوری اسلامی ایران را مورد حمله قرار دهند، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید سیستم دفاعی و امکانات ما برای مقابله با دشمن روز به روز قوی‌تر شود. از طرف دیگر اگر تفرقه و چند دستگی در جامعه به حدی برسد که دشمنان احساس کنند می‌توانند با استفاده از آن، ایران منسجم و متحد را پاره پاره کنند، به سرعت اقدام خواهند کرد.
وی افزود: سرلوحه همه تفرقه‌ها بیش‌تر بین افرادی است که در حوزه دین فعال هستند، از جمله مؤسسات قرآنی. اگر این مؤسسات به جای دنبال کردن برنامه‌های جدید و حرکت‌های رو به جلو، در مقابل هم و علیه یکدیگر حرف بزنند، این همان چیزی است که دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی خواهان آن هستند و چه بسا بعضی مواقع به این گونه مسائل دامن بزنند.
مدیرعامل بنیاد قرآنی روشندلان استان اصفهان با اشاره به طرح ادغام دو اتحادیه اظهار کرد: تلاش ما بر این است که دو اتحادیه از کارهای موازی و کارهایی که باعث تقابل و تشنج می‌شود، پرهیز کرده و به دنبال همراهی و همسویی و اتحاد و انسجام باشند و هر زمان که این طرح از تهران ابلاغ شود، ما آماده‌ایم تا با کمک یکدیگر برنامه ادغام را در سطح استان‌ها انجام دهیم. 
نیکزاد تأکید کرد: باید مراقب باشیم و با توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری به سمت اتحاد و انسجام و دوری از تفرقه و چند دستگی حرکت کنیم.

captcha