نتایج مسابقات دبی از نگاه حنانه و داور اردنی
کد خبر: 3547060
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

نتایج مسابقات دبی از نگاه حنانه و داور اردنی

گروه بین‌الملل: نماینده کشورمان در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان دبی و شیخ سمیح احمد خالد عثامنه با دو تحلیل متفاوت نظر خود را درباره نتایج این دوره از رقابت‌ها اعلام کردند.

نتایج مسابقات دبی از نگاه حنانه و داور اردنی
حنانه خلفی، نماینده کشورمان در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات موسوم به «شیخه فاطمه بنت مبارک» در واکنش به اعلام نتایج این رقابت‌ها که شب گذشته، 28 آبان‌ماه در مراسم اختتامیه صورت گرفت، در گفت‌و‌گو خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) گفت: تا قبل از مراسم تجلیل با هر یک از متسابقین که مواجه می‌شدم با لقب «ممتاز» من را خطاب می‌کردند و تمامی متسابقین و برخی داوران من را رتبه نخست می‌دانستند، اما در کمال ناباوری رتبه دهم این مسابقات را به من دادند.
حنانه: حقم در مسابقات ضایع شد
حنانه خلفی که نخستین حضور خود در مسابقات بین‌‌المللی قرآن را تجربه کرد، با اشاره به این که حق وی در این مسابقات ضایع شد، گفت: وقتی دست‌اندرکان قرآنی جمهوری اسلامی ایران می‌دانند که حقوق متسابقین در مسابقات دبی ضایع می‌شود، چرا برای شرکت در این رقابت‌ها متسابق اعزام می‌کنند؟!
اشتباهات حنانه از نگاه داور اردنی
«شیخ سمیح احمد خالد عثامنه»، داور اردنی این مسابقات نیز در گفت‌وگو با ایکنا درباره این که چرا حنانه خلفی رتبه دهم این مسابقات را کسب کرد، گفت: حنانه خلفی هنگام پاسخ به پرسش داوران، 4 بار زنگ اخطار برای وی زده شد و در بار پنجم خود داور عبارت موردنظر را برای او تصحیح کرد.
وی گفت: در آیین‌نامه داوری مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی، هر زنگ اخطاری که برای متسابق زده می‌شود، نیم نمره از نمرات حافظ را کم می‌کند، اما اگر خود داور اشتباه متسابق را تصحیح کند یک نمره از او کم می‌شود که متأسفانه حنانه، سه نمره خود را این گونه از دست داد.
عثامنه اضافه کرد: البته حنانه اشتباهاتی نیز در رعایت احکام تجوید داشت و در بخش حسن صوت و ادا نیز 5 نمره اختصاص داده شده بود که هر داور بنابر صلاحدید خود نمره هر متسابق را در جدول می‌گذاشت.
تجربه موفق با وجود سن کم
خالد عثامنه تأکید کرد: حنانه خلفی با توجه به سن کمی داشت، نخستین حضور خود در مسابقات بین‌المللی قرآن را تجربه کرد و توانست با کسب رتبه دهم در نتایج کلی این مسابقات و کسب رتبه سوم در بخش «احسن الاصوات»(بهترین اصوات) که در حاشیه این رقابت‌‌ها برگزار شد، دستاورد و موفقیت ارزشمندی را کسب کند.
دریافت جایزه نقدی و گردنبند طلا
داور اردنی این مسابقات با اشاره به آیین تجلیل از نفرات برتر این مسابقات گفت: نفرات برتر این مسابقات با اهدای جوایز نقدی تجلیل شدند و همچنین به حنانه خلفی مبلغ  55 هزار درهم امارات و یک گردنبند طلا از سوی «فاطمه بنت مبارک»، همسر «شيخ خليفه بن زايد آل نهيان»، حاکم کشور امارات عربی متحده اهدا شد.
عثامنه گفت: من در دیدار با خلفی،‌ میزان دقت وی در حفظ قرآن و میزان اهتمام جمهوری اسلامی ایران به آموزش حفظ قرآن به نسل نوجوان را درک کردم و قطعا کسب این رتبه از میان 72 کشور جهان نتیجه ارزشمندی محسوب می‌شود.
این داور اردنی در پایان تصریح کرد: حنانه خلفی در طول مدت حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن دبی در یک برنامه تلویزیونی به مدت 45 دقیقه حضور پیدا کرد و تلاوت وی در این برنامه ضبط شد.
یادآور می‌شود، نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات موسوم به «شیخه فاطمه بنت مبارک» از 16 آبان‌ماه در باشگاه علوم و فرهنگ دبی آغاز شد و شب گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.
مطالب مرتبط
captcha