معرفی آثار علمی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در دانشگاه عدالت
کد خبر: 3552474
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

معرفی آثار علمی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در دانشگاه عدالت

گروه دانشگاه: نمایشگاه دستاوردهای علمی و آثار آیت‌الله هاشمی شاهرودی با هدف آشناسازی نسل جوان و اساتید با تفکر این عالِم، امروز در آخرین روز برپایی، پذیرای اساتید و دانشجویان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در این نمایشگاه که از 14 آذر ماه سال جاری برگزار شده است و برپایی آن تا امروز 20 آذر ماه تمدید شده است، 25 اثر از مجموعه آثار آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی و هم‌چنین آخرین بیانات و دست‌آوردهای علمی ایشان در معرض نمایش و بازدید دانشجویان و عموم علاقه‌مندان و اساتید قرار گرفته است.

این نمایشگاه که در دانشگاه عدالت دایر شده است کتاب‌های معظم‌له را در موضوعاتی چون ایثار‌  و شهادت، آموزش‌و‌پژوهش، اقتصاد، تروریسم، رسانه‌و اطلاع رسانی، زندان زدایی و حبس زدایی به نمایش گذاشته است. مجموعه آثار این عالِم وارسته به همت دانشگاه عدالت و بنیاد فقه و معارف اهل بیت (ع) به همراه لوح‌های فشرده مجموعه نشست‌ها منتشر شده است و در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد.معرفی آثار علمی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در دانشگاه عدالت

هم‌چنین از زمان افتتاحیه نمایشگاه، دانشگاه عدالت اقدام به برگزاری نشست‌های دیگر در زمینه علوم اسلامی، فرهنگی، حقوقی، سیاسی و اجتماعی نموده است. لذا مسئولین اجرایی با برپایی این نمایشگاه و با قرار دادن بنرهایی از مجموعه گفتارهای پر اهمیت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی ضمنا مجموعه آثار ایشان را به صورت رایگان در قالب بسته‌هایی به مراجعه‌کنندگان اهدا می‌کنند. در همین راستا، دانشگاه عدالت تا کنون با دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی ارتباط برقرار کرده و مجموعه دست‌آوردهای ایشان را به این مراکز ارسال کرده است تا دانشجویان و اساتید ضمن آشنایی نظری با آثار ایشان، قادر باشند مجموعه بیانات را در مرحله عمل، پیاده‌سازی واجار نمایند.

این نمایشگاه که با هدف کلی آشنایی دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه، استادان حوزه و دانشگاه و... با اندیشه‌ها و مجموعه گزیده‌های بیانات ارزشمند آیت‌الله العظمی هاشمی‌شاهرودی برپا شده است مورد استقبال دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های تهران قرار گرفته است. در نتیجه حضور دانشجویان رشته‌های مختلف از نظر روان‌شناسی، حقوق، مدیریت در این نمایشگاه نشان دهنده این نکته است که رسالت دانشگاه عدالت فقط مسائل آموزشی صرف نیست بلکه به لحاظ پرورشی نیز گامی مهم در جهت تحول علوم انسانی ایجاد کرده است.معرفی آثار علمی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در دانشگاه عدالت

لذا اساتید و دانشجویان با حضور در این نمایشگاه علاوه بر آشنایی با آثار آیت‌الله هاشمی شاهرودی و دریافت آثار ایشان می‌توانند لوح فشرده مجموعه نشست‌هایی را که پیرامون مسائل گوناگون برگزار شده است دریافت کنند. هم چنین قادر خواهند بود که با ثبت نام و در اختیار قرار دادن آدرس و اطلاعات تکمیلی آثار را دریافت کنند.

از دیگر دست‌آوردهای مهم این نمایشگاه این است که مجموعه آثار آیت‌الله هاشمی شاهرودی را به صورت تفکیک شده و به صورت تخصصی در اختیار قرار می‌دهد تا دانشجویان قادر باشند به صورت تخصصی به همان کتابی که مد نظرشان است مراجعه کنند و از این روی از سرگشتگی و مطالعه مسائلی که ممکن است در حیطه تخصصی نباشد به دور بمانند.معرفی آثار علمی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در دانشگاه عدالت

 از همین روی به عنوان نمونه مجموعه بیانات آیت‌الله هاشمی شاهرودی در کتاب صحیفه عدالت گردآوری شده است. لذا به دلیل این که مجموعه کتاب در هفت جلد منتشر شده است و ممکن است که برای قشر دانشجویان و اساتید خسته‌کننده باشد پس از تعمیق در کتاب و گردآوری مجموعه بیانات، کتاب 1000 نکته اقتصادی به صورت مجزا منتشر شده است.

به نظر می‌رسد مهم‌ترین آثاری که در این نمایشگاه می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد کتاب «فرهنگ»، «1000نکته اقتصادی» و «توضیح‌المسائل» است. لذا دانشجویان و اساتید علاقه‌مند می‌توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه و آثار معظم‌له، با فضای دانشگاه عدالت و رشته‌های موجود و هم چنین نحوه پذیرش دانشگاه  آشنا شوند.معرفی آثار علمی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در دانشگاه عدالت

گفتنی است که این نمایشگاه از تاریخ 14 آذر ماه آغاز شده است و امروز آخرین روز برپایی این نمایشگاه است. لذا دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید و آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس تهران، خیابان ولیعصر، بعد از میدان ولیعصر (عج)، کوچه دانش‌کیان، دانشگاه عدالت طبقه سوم مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱-۸۸۴۹۷۸۸۱ تماس حاصل کنند.

گزارش تصویری این نمایشگاه را اینجا ببینید.

گزارش: بهروز زواریان 
captcha