آل خلیفه با اعدام سه جوان بی‌گناه بحرینی، زمینه سقوط خود را فراهم کرد
کد خبر: 3564585
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
خطیب جمعه کاشمر:

آل خلیفه با اعدام سه جوان بی‌گناه بحرینی، زمینه سقوط خود را فراهم کرد

گروه شهرستان ها: خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه رژیم آل خلیفه در اقدامی غیرانسانی و ضد حقوق بشری سه جوان بحرینی را در حالی که بی‌گناه بودند و هیچ مدرکی برای محکومیت آن‌ها نداشته بودند اعدام کرد، گفت: این کشور با این اقدام زمینه سقوط خود را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، امروز اول بهمن ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته شهر کاشمر، با اشاره به اینکه جای تأسف دارد که کشوری با تهدید کشوری دیگر سیاست‌های خود را تعیین کند و جوانان بی‌گناه را اعدام کند، اظهار کرد: این کشور با این اقدام زمینه سقوط خود را فراهم کرد.
وی با اعلام اینکه آل خلیفه با اعدام سه جوان بی‌گناه گور خود را کند، گفت: جوانان مبارز بحرینی اعلام کرده‌اند که از این به بعد مبارزات آن‌ها مسلحانه خواهد بود.
طباطبایی با بیان اینکه این رژیم ستمگر به‌زودی سقوط خواهد کرد، افزود: کشورهای ستمگر رحم، انصاف و انسانیت ندارند، متأسفانه رژیم آل خلیفه هم در اقدامی غیرانسانی و ضد حقوق بشری سه جوان بحرینی را درحالی‌که بی‌گناه بودند و هیچ مدرکی برای محکومیت آن‌ها نداشته بودند اعدام کرد، البته فشارهای عربستان و عمارات، آل خلیفه را مجبور کرد تا این سه جوان را به بهانه بمب‌گذاری اعدام کنند.
وقفیات جدید برای ترویج فرهنگ قرآن باشد
خطیب جمعه کاشمر در ادامه به به وظایف پدر و مادر در تربیت دینی و اخلاقی فرزندان اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات قرآن و روایات پدران و مادران وظایف سنگینی برای تربیت فرزندان دارند، همچنین سهم عمده تربیت فرزندان مربوط به دورانی است که در کنار خانواده هستند و به مدرسه نرفته‌اند اما بسیاری از خانواده ها از این موضوع مهم غفلت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه بخشی از تربیت‌ها مربوط به مسائل اعتقادی است به‌طوری‌که توصیه شده فرزندان را در سنین پایین به نماز خواندن عادت و آموزش دهید، افزود: هر حرف والدین در جان و روح فرزندان حک می‌شود و آن را یاد می‌گیرند لذا باید با آموزش‌های خوب، کودکان را به‌گونه‌ای آموزش دهیم که ادب در کلام و برخورد داشته باشند.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه نباید از فرزندان غافل شد، هیچ‌چیز را به‌اندازه نماز، حافظ جوانان ندانست و اظهار کرد: فرزندانی که از سنین کودکی اعتقاد به نماز خواندن پیدا کرده‌اند کمتر در سنین بزرگ‌سالی به فساد کشیده می‌شوند.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه از آموزش دادن در سنین کودکی نباید غفلت کرد، افزود: باید محبت به اهل‌بیت(ع) را به فرزندان یاد داد و آن‌ها را به مجالس دینی، اهل‌بیت(ع) و قرآن برد.
وی با اعلام اینکه خواندن قرآن را باید از سنین کودکی به فرزندان یاد داد، اظهار کرد: بحمدالله اکنون از وضعیت خوبی برخوردار هستیم به طوریکه بسیاری از کودکان، حافظ قرآن هستند.
طباطبایی با اظهار تأسف از اینکه برای قرآن کمتر وقف شده است، گفت: کانون‌هایی که اقدام به ترویج فرهنگ قرآن می‌کنند با مشکلات مالی مواجه هستند که با این‌گونه وقف‌ها می‌توان در جهت رفع مشکلات پیش روی این مراکز تلاش کرد.
باید از نیروهای فداکار آتش‌نشانی صمیمانه تقدیر و قدردانی شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه اسفبار آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تهران که موجب ناراحتی و غم و اندوه همه مردم ایران و به خصوص مردم تهران شد، گفت: باید از نیروهای فداکار و جان برکف آتش‌نشانی که شجاعانه وارد عمل شدند و عده‌ای از آن‌ها در این فداکاری جان خود را از دست دادند صمیمانه تقدیر، تشکر و قدردانی کرد.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه این افراد برای نجات جان انسان‌ها، خود را به آب و آتش می‌زنند و از جان خود می‌گذرند، اظهار کرد: کسی که خود را فدای جان دیگران کند از جایگاه بالایی برخوردار است.
وی با اعلام اینکه همبستگی و اتحاد همه نیروها و نهادها در مواقع سخت و حوادث غیرمنتظره در کشور مثال‌زدنی و قابل‌تحسین و تشکر است، عنوان کرد: در این حادثه مردم و نهادها در کنار سایر نیروها خوب درخشیدند و احساس همدردی می‌کردند.
طباطبایی خطاب به مردم با اشاره به اینکه در این حوادث که غیرمنتظره است و ممکن است در هر شهر و منطقه‌ای اتفاق بیفتد، مزاحم مأموران و امدادگران نشویم تا شاهد اتفاقات بدتری نباشیم و بگذاریم امدادگران خدمات‌رسانی کنند، تصریح کرد: از قبل باید آمادگی رویارویی با چنین حوادثی را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مردم باید توجه داشته و همیشه دستورالعمل‌های ایمنی، اخطارها و هشدارها را رعایت کنند، عنوان کرد: بدون شک رعایت قوانین به نفع همه ما است لذا باید آن‌ها را به بهترین نحو اجرا کنیم.
captcha