پیاده‌روی و سوگواری مراجع تقلید در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3580000
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

پیاده‌روی و سوگواری مراجع تقلید در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)

گروه حوزه‌های علمیه: حضرات آیات مراجع تقلید حسین وحید خراسانی و لطف‌الله صافی گلپایگانی در سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س)، با پای پیاده دوشادوش مردم عزادار شهر قم تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) عزاداری کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که با پیاده روی این دو مرجع تقلید همراه بود، مداحان اهل‌بیت(ع) در غم شهادت آن حضرت نوحه‌سرایی کردند و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(ع) نیز با پیوستن به هیئت‌های عزاداری همراه مراجع تقلید، در این مصیبت بزرگ بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند. 
آیت‌الله حسین وحید خراسانی از خیابان شهدای شهر مقدس قم، به خیل عظیم عزاداران فاطمی پیوست و تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به سوگواری و سینه‌زنی پرداخت. 
آیت‌الله لطف‌ا‌لله صافی گلپایگانی نیز از خیابان انقلاب اسلامی شهر مقدس قم، به سوگواران حضرت فاطمه زهرا(س) پیوست و به عزاداری و سینه‌زنی پرداخت. 
جمع زیادی از عاشقان اهل‌بیت(ع) نیز در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) به بیوت مراجع عظام رفتند و همراه با این مفسران مکتب اهل‌بیت(ع) در عزای دخت نبی اکرم به سوگ نشستند.
بسیاری از ارادتمندان به ساحت مقدس بی بی دو عالم نیز در این روز همراه با هیئات مذهبی در قالب دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آمدند تا ضمن تسلیت این مصیبت عظیم به آن حضرت، به عزاداری و سوگواری بپردازند.
بر اساس این گزارش به نقل از مرکز خبر حوزه، آیین‌های عزاداری در مسجدها، بقاع متبرکه امامزادگان(ع)، تکیه‌ها و حسینه‌های سراسر استان در حال برگزاری است و خطیبان در رابطه با سیره و زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) سخنرانی کردند و مداحان در سوگ آن حضرت به مرثیه‌سرایی می پردازند.
پیاده‌روی و عزاداری تعدادی از مراجع تقلید، سنتی چند ساله است که در سال‌روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در قم برگزار می‌شود.
captcha