جزئیات مراسم احیای شب‌های قدر در دانشگاه‌های تهران
کد خبر: 3608542
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

جزئیات مراسم احیای شب‌های قدر در دانشگاه‌های تهران

گروه دانشگاه: مراسم احیای لیالی قدر در مساجد دانشگاه‌های شریف، تهران، امیرکبیر، امام صادق(ع) و علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) مراسم احیای شب‌های قدر در تاریخ  23، 25 و 27 خردادماه در مساجد دانشگاه‌های شهر تهران برگزار می‌شود: 

دانشگاه صنعتی شریف

مراسم احیای لیالی قدر در مسجد دانشگاه شریف با سخنرانی حجت‌الاسلام قاسمیان (شب 21 و 23) و حجت‌الاسلام قمی (شب19) و مناجات خوانی احمد عباسی برگزار خواهد شد. این مراسم با قرائت دعای جوشن کبیر، قرائت قرآن، مناجات خوانی و مراسم قرآن به سر همراه خواهد بود. این مراسم از ساعت 22:30 آغاز شده و مراسم قرآن به سر در ساعت 2 بامداد انجام می‌گیرد. حضور در این مراسم برای عموم آزاد است.

دانشگاه تهران

مراسم احیای لیالی قدر در مسجد دانشگاه تهران با سخنرانی حجت‌الاسلام قمی (شب 19) و حجت‌الاسلام قرائتی (شب 21 و 23) برگزار خواهد شد. قرائت دعای جوشن کبیر نیز با نوای حجت‌الاسلام کرمی‌نیا همراه خواهد بود. اقامه نماز جماعت قضا و تلاوت قرآن کریم توسط قاریان منتخب دانشجویی از دیگر برنامه‌هایی است که در این مراسم پیش بینی شده است. این مراسم از ساعت 22 آغاز شده و تا ساعت 2:30 بامداد ادامه خواهد داشت.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مراسم احیای لیالی قدر  در مسجد دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدی برای شب اول و دوم و حجت‌الاسلام خلج برای شب سوم برگزار می‌شود. این مراسم به همراه مداحی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) از ساعت از ساعت 22 آغاز خواهد شد. مسجد دانشگاه امیرکبیر در خیابان حافظ، خیابان رشت واقع است. شرکت برای عموم آزاد است.

دانشگاه امام صادق(ع)

سخنرانی این مراسم را حجج اسلام میرلوحی، سعدی و صدیقی برعهده خواهند داشت. قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و مراسم قرآن به سر نیز توسط حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی انجام خواهد شد. مرثیه سرایی مداحان اهل بیت بخش دیگری از مراسم این دانشگاه در لیالی قدر است. شروع مراسم از ساعت 22:30 می‌باشد و تا ساعت 2:30 بامداد ادامه خواهد داشت.

دانشگاه علوم پزشکی ایران

مراسم احیای لیالی قدر در مسجد امام حسین(ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران از ساعت 24 آغاز و تا ساعت 2:30 بامداد ادامه خواهد داشت. سرویس ایاب و ذهاب رأس ساعت 23:30 از خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه مهیا است.

دانشگاه شهید بهشتی
مراسم احیای لیالی قدر در مسجد الزهراء دانشگاه شهید بهشتی با سخنرانی حجج اسلام جعفری، متوسل و صاحب‌الامری و مناجات خوانی حجت‌الاسلام پورذهبی، حیدری و عبداللهی برگزار خواهد شد. در این مراسم ذاکران اهل بیت به مداحی و مرثیه‌خوانی خواهند پرداخت. این برنامه از ساعت 22:30 با قرائت قرآن آغاز خواهد شد و تا ساعت 3 بامداد ادامه خواهد یافت.
captcha