روز قدس، روز اعلام برائت از حامیان تروریسم و تکفیر است
کد خبر: 3612422
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

روز قدس، روز اعلام برائت از حامیان تروریسم و تکفیر است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت اصفهان گفت: امسال راهپیمایی روز قدس در جهت مخالفت با همدستی آمریکا، اسرائیل و هم‌پیمانان آنها با گروه‌های تروریستی-تکفیری، با شکوه بیشتری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام‌ جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با بیان اینکه دفاع از مظلوم یکی از آموزه‌های اسلامی است، اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) در آخرین وصایای خودشان فرمودند: یار مظلوم باشید و دشمن ظالم. لازم به ذکر است که این آموزه نباید فقط به متون و نوشتجات محدود بماند، بلکه باید در میدان عمل نیز دفاع از مسلمانان و مظلومان عالم تحقق پذیرد. 
وی بیان کرد: سرزمین فلسطین به وسیله صهیونیست‌ها و با همدستی و حمایت برخی از دول استکباری همچون انگلیس و فرانسه غصب شد و امروز رژیم حاکم بر آن با همکاری آل سعود که در اصل آل یهود هستند، به جنایات خود ادامه داده و بیش از هفتاد سال است که مردم مظلوم فلسطین را از خانه و کاشانه خویش آواره ساخته و هر روز زنان و مردان و کودکان آنان را می کشد. حال این سؤال مطرح می شود که آیا شایسته است مردم سایر کشورهای اسلامی در مقابل این ظلم بزرگ بر امت اسلامی و مردم مظلوم فلسطین، سکوت پیشه کنند.
حجت‌الاسلام رهبر با اشاره به اینکه دفاع از مظلوم و مخالفت با ظالم دستور قرآن، پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤنین(ع) و وظیفه عموم افراد است، ادامه داد: روز قدس به فرموده امام(ره)، روز اسلام است، یعنی در این روز باید اسلام را پاس داشت و ضمن دفاع از حقوق مسلمانان و مظلومان عالم، مخالفت خود با ظالم را نیز اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: در طی سال‌های بعد از انقلاب، روز قدس به حرکتی جهانی تبدیل شده و تنها مخصوص ما ایرانیان نیست، تا جایی که مسلمانان ساکن در کشورهای غربی نیز این روز را پاس می‌دارند.
امام جمعه موقت اصفهان افزود: راهپیمایی بزرگ روز قدس که گستره جهانی پیدا کرده، در واقع به معنای محکومیت رژیم اشغالگر قدس، آل یهود و آل سعود و سایر همدستان آنهاست و همچنین در مقام ایستادگی در برابر گروه‌های آدمکش تکفیری بسیار اهمیت دارد، به ویژه در شرایط کنونی نظام بین‌الملل و با توجه به بازیگری منفی و پر از خشم و کینه آل سعود که دست همدلی و مشایعت به اسرائیل داده است.
وی اضافه کرد: پیام روز جهانی قدس، تأکید بر اشغال و غصب سرزمین فلسطین، قبله اول مسلمانان به دست بیگانگان است و دشمن باید این نکته را در نظر داشته باشد.
حجت‌الاسلام رهبر تصریح کرد: با توجه به شکل‌گیری جریان تکفیری که در جهت حمایت از اهداف اسرائیل و همچنین عامل جنایت‌های بسیاری از جمله ترور در منطقه بوده است، راهپیمایی روز قدس امسال در جهت مخالفت با دوستی و همدستی آمریکا و اسرائیل و هم‌پیمانانشان با این گروه ها، به نظر شکوه بیشتری خواهد داشت.
وی ادامه داد: مردم در این راهپیمایی عظیم، ضمن ادای دین به مردم مظلوم فلسطین، پیام حمایت خود از اسلام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را به گوش دشمن می‌رسانند، هر چند که حرکت اخیر سپاه پاسداران در حمله موشکی به مقر تروریست‌ها در دیرالزور سوریه، پاسخ محکمی به اقدامات تروریستی در منطقه و نیز خاک ایران بود.

captcha