استقبال ستاد عتبات دانشگاهیان از اعزام دانشجویان نخبه قرآنی به کربلا
کد خبر: 3616019
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
حجت‌الاسلام فقیهی در پاسخ به پیشنهاد ایکنا مطرح کرد؛

استقبال ستاد عتبات دانشگاهیان از اعزام دانشجویان نخبه قرآنی به کربلا

گروه دانشگاه: رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان عنوان کرد: برای حضور دانشجویان نخبه قرآنی در سفر عتبات برنامه‌ای نداشته‌ایم، اما از این موضوع استقبال می‌کنیم و ستاد ظرفیت اعزام دانشجویان نخبه قرآنی به عتبات را دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، سفر عتبات دانشگاهیان از جمله سفرهای دانشجویی است که بسیاری از دانشجویان، علاقه‌مند به حضور در این سفر معنوی هستند. در این میان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان هر ساله تعدادی سهمیه ویژه نخبگان دانشگاهی در نظر می‌گیرد، اما پرسش اینجاست که دانشجویان نخبه قرآنی از جمله دانشجویانی که در مسابقات متعدد قرآن کریم چه در سطح ملی و یا بین‌المللی حائز رتبه شده‌اند، امکان حضور در سفر عتبات دانشگاهیان، در قالب یک سهمیه ویژه این افراد را خواهند داشت یا خیر؟

ظرفیت ستاد عتبات دانشگاهیان برای حضور دانشجویان نخبه قرآنی در سفر به کربلا
حجت‌الاسلام و المسلمین فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان در گفت‌وگو با ایکنا و در پاسخ به این پرسش، اظهار کرد: درباره این موضوع تا به حال فکری نکرده‌ایم و برنامه‌ای نداشته‌ایم، اما اگر مراکز و سازمان‌های مرتبط با این مسئله اطلاعات مورد نیاز این دانشجویان را به ما بدهند و این پیشنهاد داده شود، از این موضوع استقبال می‌کنیم و این ظرفیت را داریم که این دانشجویان نخبه قرآنی را به صورت ویژه به عتبات بفرستیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که دیگر دانشجویان نخبه از چه طریقی اقدام به ثبت‌نام برای حضور در سفر عتبات دانشگاهیان کنند، گفت: این دانشجویان می‌بایست از طریق بنیاد ملی نخبگان اقدام به ثبت‌نام کنند و بنیاد هم لیست اسامی دانشجویان نخبه را به ما اعلام می‌کند، افراد ثبت‌نام می‌کنند و در صورتی که تعداد ثبت نامی‌ها زیاد باشد، قرعه‌کشی انجام می‌شوند و  آنها که نامشان در قرعه‌کشی در می‌آید، می‌توانند در عتبات حضور یابند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: بنیاد ملی نخبگان، حدود 80 درصد هزینه‌های سفر عتبات دانشجویان نخبه را تقبل می‌کند و مابقی را که حدود 20 درصد است خود دانشجو می‌پردازد، در واقع بیشتر هزینه‌های این سفر به عهده بنیاد ملی نخبگان است.
captcha