جهاد دانشگاهی به عنوان پیش‌قراول نقش‌آفرین باشد
کد خبر: 3627922
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
قاضی‌زاده هاشمی در جمع جهادگران گفت:

جهاد دانشگاهی به عنوان پیش‌قراول نقش‌آفرین باشد

گروه دانشگاه: وزیر بهداشت در مراسم سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی با تبریک این روز، وظیفه جهاد را کشف استعدادها و انجام تحقیقات بزرگ دانست و از این نهاد خواست به عنوان پیش‌قراول کارهای ملی در کشور نقش آفرینی کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم سی‌وهفتمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی و تجلیل از جهادگران برتر این نهاد، ضمن تبریک این روز و نیز تبریک روز خبرنگار به‌ویژه به خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا، اظهار کرد: با همه تحولات صورت گرفته، انقلاب از آرمان‌های خود غافل نشده و در مسیری حرکت می‌کند که امیدواریم آرزوهای امام راحل، شهدا و منویات مقام معظم رهبری محقق شود.
وی با بیان اینکه جهاد نامی است که برای نسل ما آشناست، گفت: ۲ بال برای انقلاب وجود دارد؛ سپاه و دیگری جهاد دانشگاهی است و جهاد همواره با تلاش و محرومیت، نوآوری و خلاقیت، با دانشگاه گره خورده بود.
هاشمی افزود: دانشجویان انقلابی ۲ گروه شدند، یک گروه سپاه را تشکیل دادند و گروهی جهاد را و گروه دوم همچنان در سنگر علم در دانشگاه‌ها حضور دارند.
وی با بیان اینکه وحدت یکی از عوامل موفقیت در کشور است، به دیگر عامل آن اشاره و عنوان کرد: برای رفع مشکلات، ایمان به خدا و توکل به او باعث می‌شود موفقیت‌ها حاصل شود، همانگونه که در آغاز انقلاب این امر کارساز بود.
وزیر بهداشت با اشاره به وظیفه‌ای که جهاد باید ایفا کند، گفت: وظیفه جهاد کشف استعدادها و انجام تحقیقات و کارهای ملی و نوآوری‌های علمی است، جهاد می‌تواند پیش‌قراول کارهای ملی در کشور باشد و نقش آفرینی کند، اکنون عرصه بازتر است هرچند دوستان گله‌مندند.
وی با بیان اینکه اگر در کارها دچار خمودی شویم، رکود رخ خواهد داد، اظهار کرد: جهاد نیز از این قاعده مستثنی نیست، البته جهاد همان‌طور که شروع کرده، مسیر را ادامه می‌دهد.
هاشمی همچنین گفت: جهاد دانشگاهی اگر زمینه کاری مشخصی را تعریف کند، می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.
وی با تاکید بر سخنی از امیرالمومنین(ع) که می‌فرمایند العلم سلطان، یادآور شد: امروز اگر به سلطه نگاه کنیم، آنها که عالمند مسلط‌ هستند. درست است که تجهیزات، نیروی نظامی و پول تعیین‌کننده است، اما علم محور توسعه و پیشرفت است.
وی با بیان اینکه گذر زمان نشان داد، آنهایی که برترند، عالم‌ترند، گفت: در حوزه پزشکی و سلامت، امیدواریم با تاسیس دانشکده جدید در این حوزه، یکی از آرزوهای جهاد در عرصه پزشکی و سلامت محقق شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آرزو می‌کنم ان‌شاءالله همه شما بتوانید آنچه که در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت دارید، به مرحله اجرا درآورید.
captcha