جزییات همایش «زعیم ذوفنون» اعلام شد
کد خبر: 3652653
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

جزییات همایش «زعیم ذوفنون» اعلام شد

گروه اندیشه: در نشست خبری همایش «زعیم ذوفنون» جزئیات این همایش توسط دبیر اجرائی و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری همایش زعیم ذوفنون و آیین رونمایی از منظومه فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، بعد از ظهر امروز 22 مهر، در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

در آغاز این نشست مهدی عباس‌زاده، دبیر اجرایی همایش گفت: منطق فهم اسلامی، خداشناس توحیدی، ولایت، اسلام‌شناسی، انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی، نظام معنویت اسلامی، نظام عبادی اسلام، نظام علم، مدیریت اسلامی و .... از سر فصل‌های این کتاب منظومه فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است. در همایش از این کتاب رونمایی خواهد شد. این کتاب به مثابه کتاب همایش است. این کتاب در دو مجلد با حدود ۱۵۰۰ صفحه با تیراژ هزار نسخه، منتشر شده است.



عباس‌زاده ادامه داد: دو هدف این همایش شناخت شخصیت جامع فکری مقام معظم رهبری و معرفی اثر منظومه فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است. شش محور این همایش عبارتند از، نظریه دیپلماسی مقام معظم رهبری که توسط دکتر ولایتی، نظام و نظریه فرهنگی مقام معظم رهبری توسط دکتر حداد عادل، جامعیت فکری و ابداعات نظری توسط آیت‌الله رشاد، نظام و نظریه اقتصادی مقام معظم رهبری توسط دکتر فرهاد رهبر ، نظام و نظریه دفاعی و امنیتی مقام معظم رهبری توسط آقای علی‌اکبر احمدیان، طرح منظومه فکری مقام معظم رهبری توسط حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، تبیین خواهد شد.

وی افزود:  موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان، تهران مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و فرهنگ‌سرای گلستان دستگاه‌هایی هستند که در برگزاری این همایش کمک کردند.

دبیر اجرائی این همایش تصریح کرد: در کنار همایش، نمایشگاهی از آثار در زمینه اندیشه‌های مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد که در آن آثاری از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به نمایش گذاشته خواهد شد.

عباس‌زاده ادامه داد: اثر حاضر از مصادیق کار جمعی است. مدیر پروژه این اثر حجت‌الاسلام خسروپناه بوده و بیست سه محقق ایشان را یاری کرده و هر فصل را یک یا دو محقق عهده‌دار شده است‌. شورای علمی قویی پشت کار بوده است. منابع این اثر، سخنرانی‌ها، مکتوبات، منشورات و بیانیه‌‌های معظم‌له بوده است. این کتاب در صدد پاسخگویی به این دو سوال است که  نظام فکری مطلوب در عرصه بینش، ارزش و کنش از نظر مقام معظم رهبری چیست و اصول راهبر رسیدن به این نظام و وظیفه نهادهای مربوطه چه خواهد بود. این کتاب توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده و در چاپ دوم با همکاری دانشگاه آزاد با تیراژ بیشتری منتشر خواهد شد.

نصیری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این نشست، گقت: مقام معظم رهبری از جامعیت بی‌نظیری برخوردار هستند و با هیچکدام از رهبران دینی و سیاسی جهان قابل مقایسه نیستند. حجت‌الاسلام خسروپناه نیز از رویش‌های بی‌نظیر حوزه و دانشگاه هستند. در دهه هفتاد وقتی نام حجت‌الاسلام خسروپناه سرزبان‌ها افتاد که پاسخ یک سری اندیشه‌های انحرافی را دادند. الحمدالله ایشان امروز فیلسوفی فقیه در جهان اسلام هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون چاپ دوم در حال انجام است. این کار نوعی دایره‌المعارف است. آقای خسروپناه این کار را با روش اجتهادی انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: این همایش  دوشنبه از ۱۵ تا ۱۷:۳۰ در کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد  برگزار خواهد شد. قرائت قرآن این مراسم توسط قاری بین‌المللی حامد شاکرنژاد انجام شده و ابتدا مراسم رونمایی انجام خواهد شد. پس از رونمایی آقایان ولایتی، رشاد، رهبر، احمدیان، حدادعادل، خسروپناه سخنرانی خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا در خصوص روش و بررسی نظام قرآنی مقام معظم رهبری گفت: در تمام مباحث ایشان رویکرد قرآنی و همچنین در سرفصل‌های این کتاب در نظر گرفته شده است. همچنین در همایش یکی از دوستان احتمالا در خصوص رویکرد و افکار قرآنی ایشان سخنرانی خواهد کرد. در ارتباط با نحوه تالیف نیز کار اجتهادی و مضمونی بوده و گردآوری انجام نشده است.

captcha