یازده راهبرد مقام معظم رهبری در امور دفاعی و امنیتی
کد خبر: 3653598
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
احمدیان عنوان کرد:

یازده راهبرد مقام معظم رهبری در امور دفاعی و امنیتی

گروه اندیشه: علی‌اکبر احمدیان با اشاره به نگاه موسّع مقام معظم رهبری به مقوله جهاد، به معرفی راهبردهای دفاعی ایشان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) «همایش زعیم ذوفنون» با سخنرانی علی اکبر ولایتی، غلامعلی حداد عادل، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، فرهاد رهبر، علی‌اکبر احمدیان و حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در این نشست که با محوریت معرفی ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری برگزار شده بود، احمدیان به بیان اصول منظومه فکری رهبری در حوزه مدیریت و دفاع و امنیت پرداخت و اظهار کرد: یکی از اصولی که ایشان بدان پایبند است، اتکال به خدای متعال است. اصل دوم، تکیه به مردم است. اصل سوم، بی اعتمادی به دشمن است. اصل چهارم، آزادی و استقلال است که رهبری در این خصوص می‌فرمایند «استقلال همان آزادی در مقیاس ملی است». کسی که دیکتاتوری آمریکا را در خارج می‌پذیرد، مجبور است به دیکتاتوری داخلی هم تن بدهد.
وی افزود: اصل پنجم، حرکت جهادی است. اصل ششم، اسلام ناب است. اصل هفتم، بومی کردن دفاع که خروجی و نتیجه استقلال کشور است. اصل هشتم، تئوریزه کردن تجارب دفاع مقدس است. اصل نهم، چند لایه کردن دفاع است. اصل دهم، موزاییکی کردن دفاع است. اصل یازدهم، خودکفا کردن دفاع است. 
وی افزود: ابداع بزرگ ایشان در تعریف موسّع از جهاد و توسعه آن به همه عرصه‌های زندگی مردم است. جهاد در ذهن همه این‌طور جا افتاده است که معادل «قتال» است. از نظر رهبری، جهاد دو شرط دارد: یکی تحمل برای فدا کردن جان و مال و آبرو، و دوم وجود دشمن یا مانعی مانند دشمن. از نظر رهبری هرجا این دو شرط موجود باشد، جهاد محقق می‌شود.
captcha