روایتی از معصوم(ع) در معامله خدا با نیکوکاران/ «به كمتر از بهشت براى تو راضى نخواهم شد»
کد خبر: 3663559
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

روایتی از معصوم(ع) در معامله خدا با نیکوکاران/ «به كمتر از بهشت براى تو راضى نخواهم شد»

گروه شهرستان‌ها: وقتی آنچه را که برایش ارزش فراوانی قائل هستیم در راه خداوند متعال می‌بخشیم، در حقیقت به سرمایه بزرگ‌تری دست یافته‌ایم، آن طوری که امام صادق(ع) درباره اهمیت رفع نیاز حاجت مسلمان دیگری فرمودند: «هر مسلمانى كه نياز و حاجت مسلمانى را برطرف نمايد، خداى متعال به او مى‌فرمايد: اجر و ثواب تو به عهده من است و به كمتر از بهشت براى تو راضى نخواهم شد».

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حادثه تلخ و غم‌انگیز زمین‌لرزه چند روز گذشته در غرب کشور و از دست دادن جمعی از مردم دلاور، گرچه همه هموطنان را اندوهگین و عزادار کرد اما از سوی دیگر صحنه‌های زیبایی از همدردی، کمک، محبت و نوع‌دوستی را به نمایش گذاشت و افراد با روش‌های مختلف ضمن ابراز تاسف از این حادثه، با مصیبت‌دیدگان ابراز همدردی و کمک کردند.
مقام معظم رهبری هم سه‌شنبه شب در جلسه‌ای با حضور رؤسای قوای سه‌گانه و تنی چند از مسئولان کشور، جاری‌شدن خون محبت و همیاری در رگ‌های جامعه اسلامی را از تأثیرات اینگونه حوادث دانستند و گفتند: «این حوادث همه را به حضور در صحنه‌های همیاری وارد می‌کند و امیدواریم در اثر این محبت و برادری، برکات الهی شامل حال مردم دلاورِ سرزمین پهلوان‌پرور کرمانشاه و همه ملت ایران شود».
خداوند متعال همه ما انسان‌ها را به گونه‌ای آفریده است که برای رفع امور و نیازهایمان به هم محتاج باشیم و این چرخه نیازها، گاهی اوقات صحنه‌های زیبا و دلنشینی را می‌آفریند.
حیات بخشیدن به یک انسان یکی از زیباترین جلوه‌های ایثار و کار خدایی کردن است و از این‌رو خداوند متعال در آیه 92 سوره آل عمران می‌فرماید: «هرگز به نيكوكارى نخواهيد رسيد تا از آنچه دوست داريد، انفاق كنيد و از هرچه انفاق كنيد قطعا خدا بدان داناست.»
وقتی آنچه را که برایش ارزش فراوانی قائل هستیم و در راه خداوند متعال می‌بخشیم، در حقیقت به سرمایه بزرگ‌تری دست یافته‌ایم، آن طوری که امام صادق(ع) درباره اهمیت رفع نیاز حاجت مسلمان دیگری فرمودند: «هر مسلمانى كه نياز و حاجت مسلمانى را برطرف نمايد، خداى متعال به او مى‌فرمايد: اجر و ثواب تو به عهده من است و به كمتر از بهشت براى تو راضى نخواهم شد.»
بخشش از جان در واقع نهایت ایثار است و این روزها بعد از حادثه غم‌انگیز زلزله، نمونه‌ای از این ایثار را در اهدای خون هموطنان می‌بینیم.
اقشار مختلف شهرستان گناباد هم از ساعات اولیه وقوع زمین‌لرزه با حضور گسترده در محل پایگاه انتقال خون این شهر، با اهدای بخشی از خون خود تلاش کردند تا در حیات بخشیدن به انسان‌های مصدوم و نیازمند نقش‌آفرینی کنند.
پوششی////وقتی خدا به کمتر از بهشت برای ما راضی نمی‌شود
سیدمجتبی تجلی، رئیس پایگاه انتقال خون گناباد در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: حضور مردم گناباد پس از وقوع زمین‌لرزه در مناطق غرب کشور در پایگاه انتقال خون چند برابر شده است و ما تمام شیفت در خدمت مردم برای دریافت خون هستیم.
وی، حضور جوانان را بسیار خوب و چشمگیر عنوان و اظهار کرد: بیش از   80 درصد از داوطلبان اهدای خون در این شهرستان را دانشجویان تشکیل می‌دهند.
captcha