برگزاری مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله حائری شیرازی
کد خبر: 3685521
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

برگزاری مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله حائری شیرازی

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله حائری شیرازی، روز دوشنبه، 9 بهمن ماه در قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، دوشنبه ۹ بهمن ماه در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء و با حضور نمایندگان بیوت مراجع عظام، اساتید و فضلای حوزه و طلاب و سایر اقشار مردم در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

آیت‌الله حائری شیرازی، ۲۹ آذرماه به علت بیماری در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) قم در سن ۸۱ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

یادآور می‌شود، محمدصادق (محی‌الدین) حائری شیرازی متولد ۱۲ بهمن ۱۳۱۵ در شیراز روحانی شیعه ایرانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق شیراز بود. محمدصادق (محی‌الدین) حائری شیرازی متولد ۱۲ بهمن ۱۳۱۵ در شیراز روحانی شیعه ایرانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق شیراز بود.

دوره سطح را ابتدا در مدرسه منصوری و مدرسه سیدعلاءالدین حسین و سپس مدرسه آقابابا خان طی کرد. در این دوره از محضر درس فقیهانی، چون بهاءالدین محلاتی و محمدعلی موحد بهره وافر برد و دورهٔ سطح را با روزی ده ساعت درس، در طی سه سال به پایان رساند. وی پس از فراغت از دروس سطح، برای ادامه تحصیلات حوزوی به قم هجرت کرد. در قم مکاسب و کفایه را نزد محمدی فراگرفت و سپس شش ماه در درس قضای آیت الله بروجردی شرکت جست و پس از فوت ایشان در محضر استادانی مانند آیات عظام روح‌الله خمینی، داماد، اراکی حاضر شد.

حائری شیرازی از سال ۴۲ به بعد در مسجد شمشیر گر‌های شیراز جلساتی برای جوانان دوره‌های متوسطه و دانشجو تشکیل دادند. تعدادی از پرورش‌یافتگان آن جلسات اکنون از بزرگان فرهنگی اجتماعی و سیاسی استان فارس می‌باشند و در جریانات انقلاب در شیراز نقش مؤثری داشتند. از سال ۱۳۵۰ شمسی به‌طور متناوب بین قم و شیراز رفت‌وآمد داشتند و در مدرسه حقانی به تدریس می‌پرداختند.

 

captcha