قدرت‌نمایی در مقابل دشمن، لازمه دنیای امروز است
کد خبر: 3706815
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

قدرت‌نمایی در مقابل دشمن، لازمه دنیای امروز است

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: اگر در دنیای امروز فاقد قدرت و توان نظامی لازم باشیم، حکومت‌های وحشی و مستکبر به بهانه‌های واهی ما را مورد حمله قرار می‌دهند.

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان صبح امروز چهارشنبه 29 فروردین‌ماه در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سال 58 در چنین روزی بود که ارتش جمهوری اسلامی از سوی امام(ره) با عنوان ارتش اسلام خوانده شد و خدا را شکر می‌کنیم که ارتشی‌ها در طول این چهل سال، چه در جنگ تحمیلی و چه بعد از آن، این نام مقدس را به خوبی حفظ کردند.
وی با بیان اینکه اگر در دنیای امروز فاقد قدرت و توان باشیم، گرگ‌های جهان ما را می‌بلعند، افزود: کسانی بر این جهان حکومت کرده و ادعای بزرگی و تمدن می‌کنند که وحشیانه و با بهانه‌های واهی که هیچ انسان عاقلی آنها را نمی‌پذیرد، به کشورهای ضعیف حمله می‌برند؛ چنانچه آمریکا، فرانسه و انگلستان بیش از ده موشک در یک کشور کوچک و ضعیف پرتاب کردند که هیچ خاصیتی نیز برایشان نداشت، جز اینکه تعدادی انسان کشته شدند، به این بهانه که ارتش سوریه از مواد شیمیایی استفاده کرده است.
امام جمعه اصفهان ادامه داد: پرتاب موشک که قدرت‌نمایی نیست، قدرت به این است که بتوانید در مقابل مردان ما بایستید، در هشت سال جنگ تحمیلی این کار را کردید و پوزه شما به خاک مالیده شد. همه دنیای کفر در مقابل جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح آن ایستادند و این نیروها آنقدر مردانگی نشان دادند که دشمن به این زودی‌ها حاضر نمی‌شود در مقابل ما بایستد و زمینی با ما بجنگد. دشمنان حتی متوجه شدند که ما علاوه بر دفاع از خودمان، به کمک کشورهای اسلامی که از ما طلب کمک کنند نیز می‌رویم و آنجا هم آنها را شکست می‌دهیم.

جهاد در اسلام برای دفاع از مظلومان است

وی تصریح کرد: یک‌سری انسان‌های وحشی در دنیا زندگی می‌کنند که قدرت نظامی دارند، ولی فاقد قدرت عقلی و فکری هستند، در مقابل آنها باید قدرت نشان داده و بنا به دستور قرآن، نیروهای دفاعی‌مان را در حد توان مسلح کنیم و هیچ قدرتی نمی‌تواند در امور نظامی ما دخالت کند؛ هر چقدر صلاح بدانیم، باید برد موشک‌هایمان را افزایش دهیم و در مقابل دشمنان اسلام بایستیم؛ البته اسلام جنگ برای گسترش سرزمین را رد می‌کند، جهاد اسلام، جهاد دفاعی و برای این است که مظلوم واقع نشود و از مظلوم در برابر ظالم حمایت کند، لذا مقام معظم رهبری فرمودند ما در هر کجای دنیا که مظلومی وجود داشته باشد، از او حمایت می‌کنیم. امیرالمؤمنین(ع) نیز خطاب به همه مسلمانان و شیعیان می‌فرمایند هر جا ظالم و مظلومی وجود داشت، حامی مظلوم و دشمن ظالم باشید.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با گرامیداشت یاد و خاطره مرزبانانی که دو روز قبل در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیدند، گفت: در زبان عربی، مرزبان، مراقب نامیده می‌شود، پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند:« دو چشم است که در روز قیامت آتش به آنها نمی‌رسد، چشمی که از خوف خدا گریه کند و چشمی که بیدار باشد و برای خدا از مرزهای حکومت‌های الهی حراست کند». در روایت دیگری نیز می‌فرمایند:« هر عملی از انسان منقطع می‌شود، اگر از دنیا برود، مگر از مراقب و مرزبان که روزی‌اش در عالم برزخ از جانب خداوند به او می‌رسد تا روز قیامت». در روایت دیگری نیز آمده است:« شب زنده‌داری و حراست یک روز در راه خدا، برای یک انسان مسلمان از تمام دنیا و آنچه در آن است، بالاتر است».

انتهای پیام

captcha